هدف استکبار جلوگیری از تبدیل ایران به یک قدرت جهانی است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه های ترکیه، ‘آتاسوی مفتی اوغلو’ پژوهشگر اسلامگرای ترکیه این مطلب را در کنفرانس ‘موجودیت مسلمانان در نظام جهانی’ عنوان کرد.

وی در این کنفرانس که در شهر ‘حاتای’ در جنوب ترکیه برگزار شد، افزود: هدف غرب به سرکردگی ناتو تشویق جوامع اسلامی به پیروی از اسلام آمریکایی موسوم به میانه رو و تغییر دادن ذهنیت مسلمانان از مبارزه با ظلم به تابعیت از قدرت است.

وی با انتقاد از پذیرش استقرار سامانه رادار دفاع سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه گفت: هدف ناتو حمایت از اسرائیل و جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی است.

‘مفتی اوغلو’ با اشاره به فجایعی که آمریکا و ناتو در عراق و افغانستان ببار آورده اند، گفت: هدف آنان تبدیل اسلام به دینی است که ضرری متوجه غرب نداشته باشد و حرکتی که به نام بیداری اسلامی (بهار عرب) در کشورهای لیبی، مصر و تونس آغاز شد، از سوی غرب منحرف گردید و اکنون از سوی حکام کشورهای یاد شده شعاری علیه امپریالیسم در کشورهای یاد شده به گوش نمی رسد.

این پژوهشگر در ادامه گفت: برخی مراکز به اصطلاح پژوهشی و برخی از طریقت های مذهبی با حمایت غرب در کشورهای اسلامی در راستای منافع سازمان جاسوسی آمریکا

(سیا) فعالیت می کنند.

‘آتاسوی مفتی اوغلو’ در بخش دیگری از سخنان خود تحرکات اخیر در سوریه را طرحی ساخته و پرداخته امپریالیست ها دانست و گفت: این طرح در فرانسه طراحی شده و هم اکنون آمریکا، انگلیس و ترکیه هر کدام در جهت منافع خود در این طرح شرکت دارند و ضرر اینگونه تحرکات همواره متوجه مستضعفان است.

خاورم**۲۰۱۰**۲۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۷۹۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.