هدف انگلیس رسیدن به سطح سفارت در روابط با ایران است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سفیر سابق ایران در لندن: هدف انگلیس رسیدن به سطح سفارت در روابط با ایران است تا سفیر بتواند در بالاترین سطوح، ارتباطات خود را با وزرا، ‌رئیس جمهور و معاونین برقرار کرده، و مبادله پیام کند.

“سید جلال ساداتیان” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف انگلستان رسیدن به سطح سفارت در روابط با ایران است اظهار داشت: در این وضعیت است که  سفیر می‌تواند در بالاترین سطوح، ارتباطات خود را با وزرا، ‌رئیس‌جمهور و معاونین  برقرار کرده و مبادله پیام کند.

 وی با یادآوری اینکه در دولت قبلی روابط ما به غیر از چند کشور خاص با کل دنیا قطع شده بود، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم نوع روابط ما تغییر کرده و روابط خاصی که در حال حاضر با دنیا و به ویژه همسایگان برقرار می‌کنیم عملا در حال توسعه است.

 سفیر سابق ایران در لندن با اشاره به حضور نماینده ۵۷ کشور در مراسم تحلیف دکتر روحانی اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا روابط ما با دیگر کشورها عادی شود،و با وجود چنین کوشش‌هایی اگر برای روابط با یک کشور خاص از سوی مجلس مانع قانونی وجود داشته باشد، دولت می‌تواند با ارائه لایحه به مجلس این مشکل را حل کند.

دستمالچی بدر رابطه با سابقه بالارفتن دانشجویان از دیوار سفارت انگلیس تاکید کرد: اگرچه چشمان انگلیسی‌ها از این وقایع ترسیده، ولی علاقمندند که روابطشان با ایران به شرایط عادی بازگردد.

سفیر سابق ایران در لندن در پایان خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه اگر سفارتخانه‌ یا دیپلماتی در معرض خطر باشد نمی‌تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و شرایط باید به گونه‌ای باشد که دیپلمات‌ها بتوانند در چارچوب قرارداد وین فعالیت‌های دیپلماتیک خود را انجام دهند.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.