هدیه وبلاگ «یک پزشک»: انتشار آنلاین تازه‌ترین کتاب «راندا برن»، نویسنده کتاب «راز»

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۳۰ تیر

مدت‌ها بود که دوست داشتم، «یک پزشک» در روزهای جمعه با فاصله گرفتن از مطالب فناوری و روتین‌اش، یک جو کاملا فرهنگی را در این روز هفته داشته باشد. پیش از این با معرفی کتاب‌ و یا داستان کوتاه که بیشتر در این روز صورت می‌گرفت، در این جهت تلاش کردم.

خوشبختانه با لطف یکی از خوانندگان خوب «یک پزشک»، می‌توانم این نوید را به شما بدهم که از این بعد روزهای جمعه خواهید توانست «در یک پزشک» به صورت تدریجی تازه‌ترین کتاب یک نویسنده بسیار نامدار و شناخته‌شده در ایران به نام «راندا برن» Rhonda Byrne را بخوانید.

این کتاب با عنوان اصلی The Magic و ترجمه فارسی «معجزه شکرگزاری»، با ترجمه «وامق عسکری» و ویراستاری غلامحسین سالمی، توسط انتشارات صدای معاصر منتشر شده است.

با اجازه مترجم و ناشر این کتاب، همزمان با چاپ نسخه کاغذی کتاب، به صورت تدریجی و فصل و به فصل، این کتاب در یک پزشک، منتشر خواهد شد.

راندا برن در ایران بیشتر از زمانی مشهور شد که فیلم راز از تلویزیون ایران بخش شد، این فیلم از روی کتابی با همین عنوان ساخته شده بود. به دنبال پخش فیلم، ده‌ها مترجم و ناشر، کتاب را ترجمه کردند و به بازار فرستادند. نگاهی به اینجا بیاندازید!

کتاب راز The Secret تا به حال به ۴۷ زبان مختلف ترجمه شده است و ۲۱ میلیون نسخه از ان به فروش رسیده است، این کتاب که بر اساس قانون جذب نوشته شده است، این مفهوم را بیان می‌کند که تقکر مثبت می‌تواند زندگی شما را متحول کند و شما را به ثروت، سلامت و خوشبختی برساند.

راندا برن در ۱۲ مارس ۱۹۵۱ در استرالیا متولد شد. او نویسنده و تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی است، همچنین او تهیه کننده برنامه تلویزیونی مشاهدات قتل بوده است . او در استرالیا، مجموعه‌های بزرگ‌ترین تجارت دنیا و با من ازدواج کن را نیز کار کرده است. راندا برن در سال ۲۰۰۷ در مجله نیویورک تایمز در لیست صد نفری که دنیا را تغییر داده‌اند، قرار گرفته است.

ایده نوشتن کتاب راز هنگامی به ذهن راندا برن خطور کرد که به دنبال یک مشکل شخصی، دخترش به او کتابی نوشته والاس واتلز به نام دانش ثروتمند شدن را داد، او از این کتاب الهام گرفت و بعد از آن چند کتاب کلاسیک حاوی گفتارهای آموزگاران دنیای مدرن و نقل قول‌های آنها از خردمندان قدیم را خواند، با ترکیب همه اینها، کتاب راز خلق شد.

بعد از معرفی کتاب راز در برنامه تلویزیونی اپرا وینفری، کتاب به فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز راه یافت و تا ۱۹۰ هفته هم جایگاهش را حفظ کرد.

تا سال ۲۰۰۹، کتاب و فیلم راز، به فروش باورنکردنی ۳۰۰ میلیون دلار رسیدند!

شماری از منتقدان البته به ایده اصلی کتاب تاختتند، آنها عقیده داشتند که تکنیک مطرح‌شده در کتاب در مقام عمل تنها برای نویسنده و ناشر کتاب، موفقیت و ثروت را به ارمغان آورده است، آنها از مضرات امید کاذب نوشتند.

اما بیایید از زاویه دیگری به این کتاب و کتاب‌های مشابه نگاه کنیم:

به عنوان یک پزشک، روزانه مشاهده می‌کنم که درصد زیادی از بیماری‌ها و حوادثی که برای مردم پیرامونم اتفاق می‌افتد، ناشی از ناآشنایی آنها با فن زندگی است.

بله، فن زندگی! زندگی هم مثل هر کار دیگر نیاز به آموزش دارد. شمار زیادی از مردم جامعه ما علیرغم تحصیلات آکادمیک خوب با مهارت‌های اولیه ارتباطی و زندگی آشنایی ندارند.

مثلا:

–  آنها نمی‌دانند که چطور انرژی مثبت خود را هنگام شادی خرج کنند، با طریقه مصرف کردن و تقسیم کردن این انرژی در جنبه‌های معنوی و مادی زندگی آشنا نیستند، به همین خاطر رو به تفریحات ناسالم یا مخاطره‌آمیز می‌آورند.

– آنها با تکنیک‌ها مقابله با بحران و استرس آشنا نیستند، با کوچک‌ترین ناملایمتی، قصد انتحار می‌کنند یا اگر قدری تحصیل‌کرده‌تر باشند به جای آزمایش همه تکنیک‌های مقابله با استرس، فقط دارو می‌خورند.

– آنها بلد نیستند که چطور مثبت فکر کنند و چطور انگیزشی قوی در خود ایجاد کنند.

زمانی ما در ایران، خردمندانی مثل سعدی داشتیم که با نظم و نثر، سعی در به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و آموزش شیوه‌های زندگی بودند، اما در دنیای مدرن امروزی، به تناسب تغییر شرایط، ما علاوه بر پندهای قدما، به مثال‌ها و آموزش‌های امروزی‌تر و عینی‌تری هم نیاز داریم.

بله! به ظاهر عجیب می‌آید که تفکر مثبتی که کتاب راز قصد جا انداختنش را دارد بتواند زندگی ما را تغییر بدهد، شاید هم نویسنده در پاره‌ای موارد با مثال‌هایی دم دستی، سعی داشته مخاطب عام را به نوعی متقاعد به امتحان این شیوه کند. اما همان طور که گفتم، چیزی که مهم است این است، ما حس کنیم، برای رسیدن به موفقیت در زندگی خود نیاز به یادگیری برخی از تکنیک‌ها زندگی را داریم.

شاید برایتان عجیب باشد که در یک پزشک که بیشتر مطالب فناوری می‌خواندید، از این به بعد با انتشار فصل به فصل یک کتاب، سعی داشته باشیم، شیوه‌ای برای زندگی و موفقیت را با شما به اشتراک بگذاریم، اما لحظه‌ای به این مسئله فکر کنید که همه در نهایت هدف همه فناوری‌ها، خوشبخت‌تر کردن ما است، پس با تمرکز روی این مسئله از آرمان‌های اصلی وبلاگ هم تخطی نکرده‌ام! اگر خواننده وبلاگ فناوری مشهور لایف‌هکر هم بوده باشید، حتما دیده‌اید که در کنار انبوه مسائل فناوری، در این وبلاگ تکنیک‌های متعدد و عملی‌ای برای زندگی بهتر آموزش داده می‌شود.

تا ساعتی بعد، مقدمه‌ای را که مترجم کتاب برای من در مورد داستان ترجمه کتاب نوشته‌اند، می‌خوانیم.

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. نکات و آمار جالب تازه‌ترین گزارش سالیانه «تکنوراتی» در مورد وضعیت وبلاگ و وبلاگ‌نویسی در جهان
  2. مصاحبه صوتی با علیرضا مجیدی، نویسنده وبلاگ یک پزشک
  3. صحبت از وبلاگ‌نویسی در یک هزارمین پست وبلاگ یک پزشک
  4. تازه‌ترین سوتی مایکروسافت
  5. انتشار عکس‌هایی تازه از گوشی‌هایی که نوکیا در همایش امروز، قصد معرفی آنها را دارد


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.