هرگز وقتی که عصبانی هستید غذا نخورید

فروردین ۱۴۰۳

غذا خوردن سریع یکی از راه های تخلیه هیجان و عصبانیت برای برخی از اشخاص است که می تواند مشکل های خاصی برای آن ها به وجود آورد.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان این که برخی اشخاص هنگام عصبانیت کم اشتها می شوند و به اصطلاح راه گلوی آن ها بسته می شود گفت: اشخاص دیگری هم می باشند که در مواقع عصبانیت استرس تنهایی برای تخلیه هیجانات و عصبانیت تند تند غذا می خورند که یکی از مهمترین مشکلی که برای آن ها به وجود می آورد چاقی برای آن ها است.

وی خاطر نشان کرد:‌هنگام غذا خوردن از تماشای تلویزیون صحبت یا مطالعه کردن خود داری کنید تا ذهنتان درگیر تنش و استرس نشود و هرچقدر غذا را با آرامش بیشتر و دور ازاسترس و هیجان میل کنید به طور حتم مدت زمان بیشتری برای صرف غذا وقت می گذارید و پیام سیری هم زودتر به مغزتان می رسد.

انوشه تصریح کرد: غذا خوردن هنگام عصبانیت یک واکنش رفتاری است که توصیه می شود اشخاص غذایی با کالری زیاد مصرف نکنند و از مواد غذایی کم کالری مانند سبزیجات مصرف کنند و مصرف میوه های سفت وجویدنی نظیر خیار و هویج به اشخاصی در استرس و عصبانیت عادت به غذا خوردن دارند توصیه می شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.