هرگونه تبلیغات انتخاباتی در راستای اخلال در امینت کشور جرم تلقی می‌شود

۳۰اردیبهشت،

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: تشکیل کارناوال‌های تبلیغاتی و استفاده از عکس‌ها و بنرهایی که خارج از فضای قانونی باشد جرم محسوب می‌شود.

“محمدعلی اسفنانی” نماینده مردم فریدون‌شهر، فریدون و چادگان در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به قوانین انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان گفت: قانون اساسی هرگونه تخلفات انتخاباتی را مشخص کرده است.

وی در ادامه افزود: تبلیغات پیش از موعد تعیین شده برای کاندیداها جرم تلقی شده و هر کاندیدای انتخابات اگر حرکتی در این راستا انجام دهند ضمن آنکه در بحث تائید صلاحیت آنها موثر بوده به عنوان مجرم نیز محاکمه می‌شوند.

اسفنانی با تاکید بر اینکه استفاده از اموال دولتی به نفع یا ضرر کاندیدای انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: به‌کارگیری از امکانات و جایگاه‌های دولتی، رسانه‌هایی که به طریقی از بودجه عمومی استفاده کرده و وابسته به دولت می باشند نیز تخلف قانونی تلقی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: تشکیل کارناوال‌های تبلیغاتی و استفاده از عکس‌ها و بنرهایی که خارج از فضای قانونی باشد جرم محسوب شده، همچنین تجمعاتی که مخل امنیت و آسایش کشور شود از موارد نقض قانون انتخابات است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.