هرگونه حمله به سوریه، خط قرمز روسیه است

خبرگزاری آریا-محمود محمد اظهار داشت: مسکو تسلیم فشارهای غرب نمی شود، چون نیات آنها را می داند به ویژه که از رویداد لیبی در خصوص سوء استفاده غربیها برای مداخله در امور داخلی این کشور و نابودی آن تجربه کسب کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از العالم،محمد ادامه داد: کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان می خواهند در موضع مسکو و پکن در قبال سوریه شکاف ایجاد کنند.
  این شخصیت سوری خاطر نشان کرد: آنان بدون توجه به گروه های مسلح که از سوی غرب و حامیان منطقه ای آن با پول و سلاح حمایت و ضد ملت سوریه مرتکب جنایت می شوند، می خواهند از زور و مجازات بیشتر علیه دمشق استفاده کنند.
محمد خاطرنشان کرد: روسیه، چین و کشورهای دوست سوریه اهداف کشورهای استعمارگر را به خوبی درک کرده و مانند سدی مستحکم در برابر تلاشهای مشکوک آنان ایستاده اند لذا روسیه صدور قطعنامه ضد سوری تحت فصل هفتم را خط قرمز می داند.
 به گفته وی، مسکو معتقد است صدور قطعنامه به جای آنکه باعث برون رفت سیاسی از طریق گفت وگو، توقف خشونت افراد مسلح و توقف حمایت خارجی شود، باعث خونریزی بیشتر و پیچیده تر شدن بحران سوریه خواهد شد.
محمد خاطرنشان کرد: غرب کوشید با فشار بر روسیه، این کشور را از طریق مشوق های اقتصادی فریب دهد اما ناکام ماند از این رو موضع روسیه را مانعی در برابر حل بحران سوریه معرفی کرد اما مسکو بر اساس موضع اصولی خود در برابر این روند ایستاد.
وی افزود: روسیه نه فقط دوست نظام دمشق بلکه دوست همه ملت سوریه است و می خواهد بحران کنونی به شیوه مسالمت آمیز حل شود اما هدف غرب ضربه زدن به جبهه مقاومت در منطقه است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.