هرگونه نوشتار بر روی بدنه و شیشه عقب خودرو ممنوع است

این خبر امروز دوشنبه ۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

هرگونه نوشتار بر روی بدنه و شیشه عقب خودرو ممنوع است

رئیس اداره آموزش راهنمایی رانندگی یزد از ممنوعیت شیشه نویسی خودروها و برخورد جدی پلیس با متخلفان خبر داد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از فارس، علیرضا آدمی‌زاده اظهار داشت: بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، نصب هرگونه وسیله، پرده، رنگ آمیزی و نوشتن روی شیشه خودروها که سبب کاهش دید راننده شود، ممنوع است.
وی بیان داشت: با توجه iبه آیین نامه راهنمایی رانندگی و ماده ۲۰۶ این قانون هرگونه نوشتار بر روی بدنه خودرو iبه ویژه شیشه عقب ممنوع است و پلیس در این زمینه برخورد جدی خواهد داشت.
رئیس اداره آموزش راهنمایی رانندگی یزد ادامه داد: سبب ممنوعیت این امر نیز کاهش دید راننده و توجه سایر رانندگان iبه نوشته‌ها و نیز عدم توجه کافی سایر خودروها iبه سمت جلو است.
این مسئول افزود: بارها شاهد تصادفات خودروها بوده‌ایم که iبه سبب توجه راننده iبه نوشتار بدنه خودرو و یا پشت نویسی شیشه‌ها رخ داده است.
آدمی‌زاده تصریح نمود: iبه تازگی دیده شده که بعضی آیات و روایات و احادیث نیز برای شیشه نویسی استفاده می گردد که علاوه بر مسائل دیگری که برای آیات قرآن وجود دارد، پلیس iبه طور جدی برابر قانون و مقررات برخورد خواهد نمود و اعمال قانون می گردد.
وی تاکید نمود: مردم iبه ویژه جوانان ضمن احترام iبه قانون، باید از نوشتن روی شیشه‌های خودروها و نصب پارچه نوشته‌هایی که مانع دید راننده شود و یا سبب حواس پرتی سایر رانندگان باشد، پرهیز نمایند.
رئیس اداره آموزش راهنمایی رانندگی یزد با اشاره iبه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: با استناد iبه این ماده قانونی و نیز دستور العمل وزارت کشور در سال ۸۷ تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌ها نیز ممنوع است.
آدمی‌زاده همچنین با اشاره iبه نصب برچسب دودی بر روی شیشه خودرو iبه خبرنگار فارس افزود: دودی نمودن شیشه اتومبیل‌ها iبه صورتی که داخل ماشین مشخص نشود iبه هیچ وجه قابل توجیه نمی باش بنابراین در صورت ملاحظه با رانندگان چنین اتومبیل‌هایی بدون اغماض برخورد می‌شود.
این مسئول با اشاره iبه اینکه تنها در یک مورد نصب شیشه دودی ایرادی ندارد، یادآور شد: تنها برای جانبازان جنگ تحمیلی آن هم با اخذ مجوز از راهنمایی رانندگی مجاز است.
وی با بیان اینکه ۸۰ هزار خودرو در سطح شهر تردد دارند، عنوان نمود: کنترل این تعداد خودرو برای ماموران راهنمایی رانندگی دشوار است، اما با ملاحظه هریک از این مواردی که نقص قانون باشد، iبه طور قطع برخورد خواهد شد.
آدمی‌زاده، بالا بردن صدای پخش صوت خودروها و ایجاد آلودگی صوتی را نیز تخلف خواند و اذعان داشت: در این زمینه نیز با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دوشنبه ۸ آبان   ۴:۱۸

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.