هزاران دانشجوی خارجی در آستانه اخراج از انگلیس

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، آژانس مرزبانی انگلستان روز پنجشنبه از لغو اختیارات عالی ‘دانشگاه مترو پولیتن لندن’ برای اعطای روادید به دانشجویان اتباع کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا خبر داد.

آژانس مرزبانی انگلستان دلیل این امر را رعایت نکردن شرایط اعطای روادید توسط مسئولان دانشگاه مترو پولیتن دانست.

بر اساس اعلام اتحادیه ملی دانشجویان این امر یعنی دانشجویان خارجی ۶۰ روز وقت دارند تا دانشگاه دیگری برای ادامه تحصیلات خود بیابند؛ در حالی که حدود دو هزار دانشجو در صورت نیافتن دانشگاهی دیگر با خطر اخراج از انگلیس و نیمه کاره ماندن تحصیلاتشان مواجه خواهند شد.

بر این اساس، اتحادیه یاد شده در خصوص عواقب فاجعه بار این امر بر صنعت آموزش دانشجویان خارجی هشدار داد. سال گذشته میلادی برآورد شد که این صنعت ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو برای انگلیس درامد زایی داشته باشد.

حدود ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی اتباع کشورهای غیر عضو یورو در سال تحصیلی ۲۰۱۰- ۲۰۱۱ در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده بودند.

دانشگاه مترو پولیتن لندن یکی از ۲۰ دانشگاه مهم این کشور است که بیشتر دانشجویان خارجی را به خود جذب می کند و در مجموع شش هزار دانشجو از اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشورها را در سال تحصیلی ۲۰۱۰-۲۰۱۱ برای ادامه تحصیل پذیرفته است.

مترجمام**۹۱۵۷**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۱۰۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.