هزار راننده تاکسی بالای ۷۰سال در پایتخت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: هزار و ۱۹۵ راننده تاکسی بالای ۷۰ سال در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران در حال فعالیت هستند این درحالی است که این رانندگان مسن می توانند عامل بسیاری از تصادفات باشند.

به گزارش ممتازنیوز، در حال حاضر ۴۹ راننده بالای ۸۱ سال مسافران را در پایتخت جا به جا می کنند. این رانندگان مسن می توانند عامل بسیاری از تصادفات باشند زیرا از دقت و توانایی لازم برای رانندگی های طولانی مدت برخوردار نیستند و نشستن مداوم پشت فرمان احتمال ابتلا به کمردرد، پادرد و دردهای مزمن عضلانی را در خود رانندگان افزایش می دهد.

سن رانندگان تاکسی
کمتر ۲۳سال  ۱۶ سه دهم درصد 
۲۳-۳۰ ۲۰۱۲ ۴ درصد 
۳۱-۴۰ ۹۰۱۴ ۱۸ درصد 
۴۱-۵۰ ۱۵۲۹۴ ۳۰درصد 
۵۱-۶۰ ۱۶۵۵۷ ۳۲درصد 
۶۱-۷۰ ۶۲۲۷ ۱۲درصد
۷۱-۸۰ ۱۱۴۶ ۲ درصد 
۸۱ به بالا  ۴۹ یک صدم درصد 

محمد رحیمی روانشناس با اشاره به اینکه رانندگی در شهر تهران شغل پراسترسی است به خبرنگار مهر می گوید: آلودگیهای هوا و صوتی که در پایتخت به مرز بحران رسیده است به مروز زمان رانندگان را دچار مشکلات تنفسی و کم‌شنوایی و کم‌بینایی می‌کند.

وی معتقد است این مشکلات در رانندگان مسن نمود بیشتری دارد. این عوارض می تواند در افراد بالای ۵۰ سال همراه با اختلال حواس و اختلالات حرکتی باشد. چرا که توان و قدرت بدنی رانندگان تاکسی سالمند کمتر از جوانان است در نتیجه زودتر به خستگی مفرط دچار می‌شوند.

به گزارش مهر، ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران نیز با بیان این که رانندگان تاکسی که در این سن همچنان فعالیت می کنند نیازمند هستند می گوید: باید ضوابط و قوانینی تدوین شود که این رانندگان در این سن فعالیت نکنند زیرا هر لحظه امکان سکته آنها است و به مسافرانی که در این تاکسی هستند لطمه وارد می شود و هم امکان دارد با خودروی کناری تصادف کنند. 

وی ادامه می دهد: نباید در این شرایط سنی این رانندگان به عنوان راننده تاکسی فعالیت کنند و باید فکری هم برای بر طرف کردن نیازهای این رانندگان شود و ما موضوع بیمه رانندگان تاکسی بالای ۵۰ سال را در کمیسیون عمران پیگیری می کنیم. 

دغدغه اقتصادی مهمترین دلیل فعالیت رانندگان مسن ناوگان تاکسیرانی است. رانندگانی که راه رفتن در این شهر نیز برایش خطر ساز است و بر اساس هشدارهای هر روزه سازمان هواشناسی تردد می تواند سبب مشکلات تنفسی و قلبی برایشان ایجاد کند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.