هزار نظامی آمریکا وارد تل‌آویو شدند؛ اظهارات یک ژنرال درباره مانور

چالش سخت ۲۰۱۲؛ بزرگترین مانور واشنگتن‌ – تل‌آویو

جهان > آمریکای‌شمالی
بیش از یک‌هزار نظامی آمریکایی برای شرکت در آنچه که بزرگترین مانور نظامی مشترک واشنگتن و رژیم صهیونیستی نامیده شده است، وارد تل‌آویو شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه «بی بی سی» گزارش کرد: بیش از یک‌هزار نظامی آمریکایی به منظور برگزاری آنچه که بزرگترین مانور مشترک نظامی میان رژیم صهیونیستی و واشنگتن قلمداد می‌شود، وارد تل‌آویو شدند.

بر اساس این گزارش، ‌تمرکز این مانور مشترک نظامی بر پدافند موشک بالستیکی است و گونه‌های متفاوتی از سامانه‌های موشک ضدبالستیک رژیم صهیونیستی نیز از جمله «آرو» و موشک‌های کوتاه‌برد «گنبد آهنین» در این رزمایش شرکت می‌کنند.

آمریکا نیز در حال مستقر کردن قطعات سکوهای پدافند هوایی پاترویت از جمله جدیدترین نسخه‌های این سامانه در تل‌آویو است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ پرسنل نظامی آمریکا در این رزمایش شرکت خواهند کرد. این رزمایش تحت عنوان «چالش سخت ۲۰۱۲» جزو ششمین سری رزمایش‌های پدافند موشک بالستیکی محسوب می‌شود که بین آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

این رزمایش قرار بود چند ماه پیش برگزار شود که ظاهراً به درخواست رژیم صهیونیستی به تعویق افتاد.

«کریک فرانکلین» ژنرال نیروی هوایی آمریکا در مصاحبه تلفنی با «یدیعوت آحارانوت»، اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی از نقاط مختلف اروپا و مدیترانه در حال ورود به اسرائیل هستند تا در این رزمایش که «چالش سخت ۲۰۱۲» نام گرفته، شرکت کنند.

فرانکلین متذکر شده است که بیش از ۲ سال برای برگزاری این رزمایش برنامه‌ریزی شده و هدف از برگزاری آن افزایش توانایی کارگروهی است. وی در این باره می‌گوید: «این رزمایش نه ربطی به انتخابات دارد و نه به هیچ‌یک از تنش‌های موجود در خاورمیانه».


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.