هزار و یک شب با “مهدی اخوان ثالث”

برنامه “هزار و یک شب” به تهیه‌کنندگی “علیرضا حائری”امشب ساعت ۲۳:۱۵ با محوریت “مهدی اخوان ثالث”،روی آنتن شبکه ۴ سیما می‌رود.

علیرضا حائری،تهیه‌کننده برنامه “هزار و یک شب” شبکه ۴ سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود:در برنامه امشب،راجع به “مهدی اخوان ثالث “با مرتضی کافی و محمد رضا محمدی آملی به گفتگو می‌پردازیم.
وی ادامه داد:‌استاد کافی متولد سال ۱۳۱۷ است و تاکنون ۱۰ جلد کتاب درباره “اخوان ثالث ” نوشته که هرکدام از آنها، حدود ۶ بار تجدید چاپ شده است و استاد محمدی آملی نیز نویسنده و منتقد ادبی است.
حائری اظهار داشت:‌در بخش “میز شیشه‌ای”مسعود خیرخواه، ۵ جلد کتاب را سرآغازی از کتاب “انسان شاعرانه زندگی می‌کند در زمین” به نویسندگی فرید ریش هلدرلین،معرفی می‌کند.
تهیه کننده “هزارو یک شب” تصریح کرد:کتابهایی همچون “گزیده اشعار مهدی اخوان ثالث” از سوی انتشارات مروارید،”سرکوه بلند” به انتخاب مرتضی کافی و از سوی انتشارات زمستان، گزیده اشعار “نیما یوشیج” ، “سرگذشت شعر در ایران” به نویسندگی علی اصغر سیدآبادی و از سوی انتشارات افق و کتاب “ذن در هنر نویسندگی” به قلم “ری رادبری” و با ترجمه پرویز دوایی در بخش میز شیشه‌ای به مخاطبان برنامه معرفی می شود.
وی با اشاره به سایر بخش‌های “هزار و یک شب” ۴ مرداد تصریح کرد: ۲ آیتم را در برنامه امشب، به طور ویژه به “اخوان ثالث” اختصاص داده‌ایم به نحوی که در این دو بخش، همراه با نمایش چهره این شاعر معاصر کشورمان،شعر خوانی او را نیز می‌شنویم.
حائری ادامه داد:بخش شعر خوانی اخوان ثالث را از آرشیو انتخاب کرده‌ایم و تصور می‌کنم این بخش نوستالژی بسیاری را برای مخاطبان برنامه رقم بزند.
تهیه‌کننده “هزار و یک شب” خاطرنشان کرد:سرمقاله برنامه امشب نیز به “مهدی اخوان ثالث” اختصاص یافته و در بخش گزارش برنامه نیز یک شعر خوانی را به تصویر می‌کشیم.
وی ادامه داد:مسعود خیرخواه با مدتی حدود ۲۰ دقیقه در بخش “میز شیشه‌ای” به اجرا می‌پردازد.
” هزارو یک شب” امشب ساعت ۲۳:۱۵ میهمان مخاطبان فرهیخته شبکه ۴ سیما می‌شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.