هزینه دارو در اجرای برنامه پزشک خانواده رایگان می شود

‘محمد شریعتی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:تمام داروهای فهرست فارماکوپه -دارونامه – کشوری به جز داروهای فوق تخصصی و شیمی درمانی در این طرح رایگان می شود.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان می توانند طبق برنامه های (پروتکل) از پیش تعیین شده که در اختیار آنان قرار گرفته برای بیماران، دارو تجویز کنند.

رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت،یادآور شد نیمی از هزینه داروها را بیمه و نیمی دیگر را دولت می پردازد و مردم دیگر لازم نیست فرانشیزی بپردازند و فرانشیز دارو در برنامه پزشک خانواده صفر خواهد بود.

شریعتی در ادامه به مراقبت های پزشکی در اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: هم اکنون مراقبت از سلامت مردم در شهرها به مراجعه خود آنان بستگی دارد اما این مراقبت ها در برنامه پزشک خانواده، بصورت فعال و پویا می شود و پزشک پیگیر وضعیت سلامت بیماران خواهد بود.

وی افزود: بطور مثال در برنامه پزشک خانواده، تعداد ارجاع های مشخصی برای زنان بیمار به پزشک خانواده و تیم سلامت در نظر گرفته شده است.

برنامه پزشک خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران آغاز شده است و به تدریج در تمام استان های کشور اجرا خواهد شد.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

دراین برنامه مراکزی تعبیه خواهد شد که در ساعتی غیر از ساعات کار پزشک خانواده و روزهای تعطیل، به مردم خدمت ارایه خواهند کرد.

اجتمام**۹۱۸۵*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۵۳۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.