هزینه مکالمه بین‌شهری و جابجایی همراه اول بازهم حذف نشد/صدوقی: تعرفه نهایی در هیئت مدیره درحال بررسی است

۰۱ تیرماه ۱۳،

اجرای تعرفه تازه مکالمه همراه اول از خرداد به تیرماه موکول شد و با ورود به ماه تیر هنوز اجرایی نشده، مدیرعامل همراه اول در این رابطه می‌گوید: این کار نیازمند تعیین تعرفه‌ نهایی و فراهم شدن مقدمات Flat (یکنواخت) کردن شبکه است.
 
به گزارش فارس، چندی پیش کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای را برای تعیین نرخ پایه مکالمه تلفن همراه گذراند که براساس آن حداقل تعرفه یک دقیقه مکالمه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه ۵۳۵ ریال تا حداکثر ۲۰ درصد بیشتر تعیین شد.
 
با این مصوبه که برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا است، شبکه همراه اول نیز مانند شبکه‌ ایرانسل و شبکه‌ رایتل، Flat  (یکنواخت) خواهد شد؛ به این معنی که هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری از مکالمات همراه اول حذف و تعرفه هر دقیقه مکالمه همراه اول فارغ از شهر مبدا و مقصد، تنها با یک تعرفه محاسبه می‌شود.
 
پس از ابلاغ این مصوبه ابتدا اعلام شد که مصوبه از ابتدای خرداد ۹۲ اجرایی می‌شود و در نوبت دیگری گفته شد که زمان اجرای مصوبه از اول تیرماه ۹۲ خواهد بود.
 
اکنون و با ورود به تیرماه، وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در این خصوص گفت: تعرفه نهایی همراه اول هنوز در دست بررسی در هیئت مدیره است.
 
مدیر عامل همراه اول افزود: تعرفه ۵۳۵ ریال اعلامی از سوی رگولاتوری، تعرفه پایه است و اپراتور می‌تواند تا ۲۰ درصد بیشتر از مبلغ را اجرا کند که برای تعیین تعرفه همراه اول، پیشنهادهای همراه اول و مخابرات ایران در حال بررسی است.
 
وی در پاسخ به این سوال که گفته شده بود تعرفه‌ها از ابتدای تیرماه اجرا می‌شود، گفت: ما نیز علاقمند به اجرای تعرفه تازه از ابتدای تیرماه بودیم؛ اما برای این کار علاوه بر تعیین تعرفه‌ نهایی تعیین، باید شبکه به لحاظ فنی برای اجرای طرح فلت کردن (یکسان کردن شبکه) آماده شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.