هزینه یک ساعت پرواز هواپیمای اوباما چقدر است؟ + سند

با احتساب قیمت ۱۷۶۰ تومانی یک دلار، هزینه یکساعت پرواز این هواپیما بیش از ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش ممتازنیوز ، دفعه بعدی که هزینه سفر هوایی به نظرتان بسیار گران آمد، هزینه پرواز شماره یک نیروی هوایی (ایر فورس وان) هواپیمای ویژه رئیس جمهور آمریکا را به خاطر بیاورید.

بنا بر یک گزارش جدید مرکز تحقیقات کنگره آمریکا ، این پرواز که برای جابجایی رئیس جمهوری استفاده می شود و نوعا یک “بوئینگ ۷۴۷” است، به ازای هر ساعت پرواز برای نیروی هوایی ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ دلار هزینه در بر دارد. هواپیماهای نظامی [ارتش] برای حفظ امنیت و به دلیل وجود تجهیزات خاص در آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

هزینه هر سفر هوایی با احتساب هواپیمای مسافربری و باربری که اغلب هواپیمای رئیس جمهوری را همراهی می کنند، بالاتر هم می رود ، هر چند این ارقام در گزارش هشت صفحه ای مزبور مشخص نشده اند.

مالیات دهندگان هزینه مسافرت ها برای کارهای رسمی را تامین می کنند، و سازمان های مبارزاتی (campaign organizations) هزینه هر بخشی از سفرها را که سیاسی محسوب شود به دولت مسترد می کنند.

گزارش کنگره حاکی است که “به دلیل بی میلی سنتی برای پرداختن به این موضوع، مشخص نیست کاخ سفید سفرهایی را که بطور مستقیم به یک کار دولتی یا سیاسی مربوط نیست، چگونه مشخص می کند. مرخصی و تعطیلات به عنوان مسافرت رسمی محسوب می شوند.

بنا به گزارش مزبور، اطلاعات درباره هزینه پروازهای ریاست جمهوری کمیاب است. اما مطالعات قبلی از سوی کنگره و “دفتر حسابرسی دولت” نگاهی اجمالی درباره چندین سفر مهم در گذشته فراهم می کند.

به عنوان مثال بنا بر یک گزارش سال ۱۹۹۲ یکی از کمیته های خدمات شهری مجلس نمایندگان، یک سفر اروپایی در سال ۱۹۸۹ یک میلیون دلار و سفری به “هاوایی” در سال ۱۹۹۰ یک و نیم میلیون دلار برای نیروی هوایی هزینه برداشت. این ارقام فقط نشان دهنده هزینه های عملیاتی پرواز و بدون احتساب هزینه های مرتبط از قبیل غذا و اسکان هستند.

هزینه های اضافی به سرعت افزایش می یابند. بنا بر یک گزارش “دفتر حسابرسی دولت” (GAO) ، این هزینه های مرتبط سفرهای ریاست جمهوری در سال ۱۹۹۸ در مجموع به ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای آفریقا ، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای شیلی و ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای چین رسید.

مرکز تحقیقات کنگره می گوید که اطلاعات قابل قیاس برای سفرهای جدیدتر در دسترس نبوده است.

برای مطالعه گزارش کنگره آمریکا در این زمینه اینجا کلیک کنید.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.