هشتم دی ؛ رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱

۵ م دیماه ،

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱ ، هشتم دی با بکارگیری تاکتیک های کاملاً بومی و منحصر به فرد برگزار می گردد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ امیر دریادار سیاری در نشست خبری افزود: این رزمایش با رمز یا حسین (ع) در منطقه تنگه هرمز ، دریای عمان و شمال اقیانوس هند در منطقه ای به وسعت حدود یک میلیون کیلومترمربع برگزار می گردد و تا چهاردهم دی ادامه دارد. 
وی گفت: نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه دریا، نمایش توانمندی نیروهای مسلح در دفاع از منابع و منافع نظام در این عرصه، نمایش توان دفاعی نیروی دریایی در دفاع از مرزهای دریایی و ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشورهای منطقه از مهمترین اهداف این رزمایش به شمار می رود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آزمایش سلاحها و مهمات تازه ، تبادل تجربه ،‌ ایجاد هماهنگی میان نیروهای مختلف و آزمایش تاکتیکهای تازه بومی از دیگر اهداف این رزمایش به شمار می رود.
دریادار سیاری افزود: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بخشی از یگان های این رزمایش در نقش دشمن یا نیروهای نارنجی و بخشی دیگر هم در نقش مدافع یا نیروهای آبی، سازماندهی می شوند.
وی گفت: تعدادی از نیروهای دریایی ، ناوشکن ها و سایر وسایل و تجهیزات که در نقش دشمن می باشند، در مدار ۱۸ درجه مستقر می شوند.
دریادار سیاری افزود: نیروهای نارنجی و آبی پس از استقرار، علیه یکدیگر اقدامات نظامی برای کشف، شناسایی و علامتگذاری انجام می دهند و در پایان عملکرد این نیروها ارزیابی می گردد.
وی گفت: رزم سطحی ، زیرسطحی ، موشکی ، هوایی ، اژدر ، قطع ارتباطات و جنگهای الکترونیک از تمرینات این رزمایش است.
دریادار سیاری افزود: در این رزمایش از تجهیزاتی که در هفتم آذر به ناوگان سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ملحق شد، استفاده می گردد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در مدت برگزاری رزمایش، قوانین و مقررات بین المللی در عرصه دریاها رعایت خواهد شد و کاملاً موضوع رعایت مرزهای آبی کشورهای همسایه مدنظر خواهد بود.
دریاردار سیاری افزود: همزمان با برگزاری این رزمایش، برقراری امنیت کشتی های نفتی و تجاری کشورمان با بهره گیری از ناوگروه ۲۳ نیروی دریایی تأمین می گردد.
وی همچنین با بیان اینکه دریا در ابعاد گوناگون برای کشور فرصت محسوب می گردد، گفت: باید این توانمندی را داشته باشیم تا در عرصه دریا از منافع و منابع خود دفاع کنیم.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.