هشدار آمریکا درباره خطر درگیری رژیم صهیونیستی با مصر

شنبه ۱۶ اردیبهشت – ۰۴:۵۴:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری اریا-شورای روابط خارجی آمریکا در باره خطر بروز درگیری جدی رژیم صهیونیستی با مصر در منطقه سینا هشدار داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، شورای روابط خارجی آمریکا درباره وخامت مشکلات امنیتی در سینا هشدار داد و “استیون کوک” کارشناس امور خاورمیانه در این شورا گفت: تا زمانی که آمریکا به خطر در سینا و مجبور شدن اسرائیلی ها به پاسخ دادن به هرگونه حمله توجه نکند، پیمان صلح بین مصر و اسرائیل به پایان خواهد رسید.
کوک افزود: بعد از اعلام استقرار نیروهای ذخیره اسرائیل در مرز با مصر به عنوان اقدام پیشگیرانه با توجه به احتمال تاثیر بی ثباتی در مصر و سوریه بر امنیت تل آویو ، علائم و نشانه هایی درباره احتمال به وجود آمدن مشکل بین قاهره و تل آویو در منطقه سینا وجود دارد.
کارشناس امور خاورمیانه شورای روابط خارجی آمریکا گفت: با وجود این که مشکلات موجود از تابستان گذشته تا کنون ادامه دارد اما اکنون در حال تشدید است.
وی افزود: نگرانی اسرائیل در حال حاضر عمیق تر شده است و این مساله بزرگتر از دغدغه صرف در باره یک قرارداد تجاری (قطع صادرات گاز مصر به اسرائیل) است و تل آویو اکنون درک می کند که در خطر است.
کوک با بیان این که به فشارهای دیپلماتیک گسترده نیاز شدید است، از واشنگتن خواست همه توان خود را برای متوقف کردن هر اقدامی که می تواند به خشونت بین مصر و اسرائیل منجر شود، به کار گیرد.  
 
ضربه انقلاب مصر به رژیم صهیونیستی
 این گزارش در حالی است که چند روز پیش وزیر امور زیر بنایی رژیم صهیونیستی با هشدار درباره پیامدهای تیرگی روابط اسرائیل با مصر، از دست دادن این کشور را ضربه جبران ناپذیر برای اسرائیل دانست .
 ” بنیامین بن الیعازر” وزیر امور زیر بنایی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مصر در گذشته کشوری مهم و محوری برای اسرائیل بود افزود: اوضاع فعلی مصر رو به تغییر است ، به همین دلیل باید گامهایی برای حفظ روابط اسرائیل با مصر به هر قیمتی اتخاذ شود .
بن الیعازر با ابراز نگرانی از قرارداد لغو شده گازی بین مصر و اسرائیل تأکید کرد، با توجه به اوضاع منطقه، اسرائیل باید برای احتمال رویارویی با مصر در آینده آماده شود.
پس از پیروزی انقلاب مصر و سرنگونی رژیم دیکتاتوری “حسنی مبارک” در این کشور، مردم مصر خواهان قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
با تخلیه کامل لوازم سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره پایتخت مصر ، روابط این رژیم با مصر نیز به تیرگی گرائید.
درهمین حال اخیرا صدور گاز مصر به سرزمین های اشغالی قطع شد که این امر نگرانی های در بین مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال داشته است .
 
 صهیونیستی نمی تواند صحرای سینای مصر را اشغال کند
از سوی دیگر که کارشناس مسائل سیاسی فلسطینی گفت که رژیم صهیونیستی نمی تواند صحرای سینای مصر را بار دیگر اشغال کند.
“زیاد حموری” کارشناس مسائل سیاسی فلسطینی  درباره افزایش استقرار نظامیان صهیونیست در مرز فلسطین اشغال شده با صحرای سینای مصر ، گفت : پس از بیداری اسلامی در مصر، تحولات زیادی در روابط این کشور با رژیم صهیونیستی رخ داده است.
وی افزود : حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره پایتخت مصر ، تظاهرات گسترده مردم این کشور برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از قاهره و انفجار های متعدد در خط لوله صادراتی گاز مصر به اسرائیل و سپس قطع آن، از جمله حوادثی بود که پس انقلاب مردم مصر رخ داد و سبب ترس صهیونیست ها شده است.
این کارشناس سیاسی فلسطینی تصریح کرد : این موضوع ها سبب شد برخی از مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی مساله اشغال دوباره صحرای سینا را مطرح کنند و بار دیگر ذهنیت توسعه طلبی صهیونیست ها به منطقه سینای مصر رسیده است.
وی همچنین اظهار کرد : تنش های جاری در روابط مصر و رژیم صهیونیستی ، می تواند انگیزه ای برای جنگ احتمالی بین دو طرف در آینده باشد.
کارشناس سیاسی فلسطینی تاکید کرد : مصر پس از انقلاب موضع مخالف با معاهده کمپ دیوید اتخاذ کرده و رژیم صهیونیستی از وضعیت جاری در مصر بسیار نگران است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۵۱۶۵۴۴۲۰۲۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.