هشدار آمریکا به اسرائیل درباره گزینه نظامی علیه ایران

لئون پانه‌تا” وزیر دفاع آمریکا با تکذیب خبر رسانه ها درباره اینکه او در سفر به اسرائیل، برنامه​هایی درباره احتمال حمله نظامی علیه ایران را بررسی می​کند گفت: آنچه بررسی می شود وضعیت فوق العاده است.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع آمریکا دیروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در قاهره و قبل از سفر به اسرائیل اضافه کرد: در سفر به اسرائیل هیچ برنامه نظامی معین و مشخصی را بررسی نمی کنیم. معتقدم گفتن این مطلب که ما برنامه های حمله احتمالی را بررسی می کنیم، توصیف اشتباه است آنچه ما آن را بررسی می کنیم ، وضعیت های فوق العاده و چگونگی مقابله با آنهاست.

 وزیر دفاع آمریکا و رییس سابق سازمان سیا شب گذشته پس از دیدار با مقامات مصری وارد اسراییل شد .

برخی رسانه های اسراییلی و آمریکایی هدف از سفر پا نه تا به اسراییل را دادن هشدار واشنگتن به تل آویو درباره احتمال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران اعلام کردند.

روزنامه اسراییلی “یدیوت آحارونوت” روز سه شنبه با انتشار گزارشی درباره سفر های اخیر مقام های عالی رتبه آمریکا به اسراییل نوشت که این سفرها با هدف تکرار هشدار های مکرر کاخ سفید به مقامات تل آویو انجام می شود که حاکی از این است که واشنگتن به هیچ وجه حمله یکجانبه اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران را تحمل نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که به حمله نظامی واکنش پشیمان کننده نشان خواهد داد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.