هشدار برنانکه به چشم انداز تاریک اقتصاد آمریکا

عالیترین مقام مالی آمریکا درباره چشم انداز تاریک اقتصاد آمریکا هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا روز گذشته در کنگره آمریکا حاضر شد و به ارائه گزارش خود درباره وضع اقتصادی این کشور پرداخت. بن برنانکه در این نشست تصریح کرد رشد اقتصاد آمریکا در ماه های اخیر بدنبال بحران بدهی ادامه دار منطقه یورو به طور قابل توجهی کند و آهسته بوده است.
رئیس بانک مرکزی آمریکا در این اظهاراتش در کمیته بانکداری سنای آمریکا  ضمن انتقاد از نظام حاکم بر روند اعطای وامها بین بانکهای آمریکا موسوم به لایبور گفت  نظام لایبور از نظرساختاری نقائصی دارد و باید این فرایند و نظام اصلاح شود.برنانکی ضمن پیش بینی کندی بیشتر در رشد اقتصاد در سال جاری و آتی آمریکا، اعلام کرد وضع داده های اقتصادی آمریکا ناامید کننده است. برنانکی در ارائه گزارش اقتصادی نیمه سال ۲۰۱۲خود به کنگره آمریکا اعلام کرد با توجه به اینکه پیش بینی می شود رشد اقتصادی بسیار بالاتر از نرخ مورد نیاز برای جذب داوطلبان به نیروی کار نباشد، به نظر می رسد که  روند کاهش نرخ بیکاری احتمالا سیر بسیار  کند و ناامید کننده ای داشته باشد. در حال حاضر ، میزان بیکاری  در آمریکا بیش از هشت درصد است و این در حالیست که تقریبا چهار سال از  بحران مالی آمریکا می گذرد.

رئیس بانک مرکزی آمریکا در ادامه با اشاره به خطری که در مسیر احیای نظام اقتصادی آمریکا وجود دارد، به بحران دو چندان منطقه یورو و بدهی آمریکا اشاره کرد و گفت: احتمال وخامت بیشتر شرایط اقتصادی در اروپا همچنان، خطری جدی برای چشم انداز احیای اقتصاد آمریکا  است. برنانکه همچنین اعلام کرد که خانواده های آمریکایی همچنان نگران چشم انداز شغلی و درآمدشان هستند و سطح کلی ضریب اطمینان آنها همچنان نسبتا پایین است. البته برنانکه تصریح کرد بانک مرکزی آمریکا آماده است برای تقویت اقتصاد کشور گامهایی بردارد و در حال بررسی گزینه های مختلف مطرح در این خصوص است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.