هشدار حماس نسبت به افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیل

۲۸م آذر ،

دفتر اطلاع‌رسانی و تبلیغات جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گزارشی از افزایش روند تصویب طرح‌ها و پروژه‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این گزارش آمده است که آخرین مورد از این طرح‌های شهرک‌سازی، طرح احداث ۳۶۰۰ واحد مسکونی بود که نقش پلی میان شهرک معالی ادومیم، مجتمع “إی ۱″، شهرک‌های واقع در غور الاردن و دیگر شهرک‌های صهیونیستی اطراف قدس اشغالی را ایفا خواهد کرد و در واقع بخشی از همان نقشه “قدس بزرگ” است که رژیم صهیونیستی از ایجاد آن خبر داده بود.

این گزارش که در بازه زمانی ۱۶ نوامبر تا ۱۵ دسامبر جاری تهیه شده است، به بررسی طرح‌های یهودی‌سازی در قدس و مسجد الاقصی پرداخته و حفر چندین دهنه تونل در شهرک سلوان واقع در شرق شهر اشغالی قدس به منظور یهودی‌سازی اطراف این مسجد مبارک و تخریب ده‌ها باب منزل اهالی قدس و برنامه‌ریزی برای احداث بوستان تاریخی در مجاورت دیوار جنوبی مسجد الاقصی و آغاز قریب‌الوقوع طرح احداث معبد بزرگ “گوهر اسرائیل” در قلب بخش قدیمی قدس و تلاش برای تغییر نام خیابان‌ها در محله‌های مختلف قدس را از جمله این اقدامات برشمرده است.

این گزارش همچنین به بررسی اجرای طرح‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری از طریق مصادره اراضی و عملیات تخریب چاه‌های آب و قطع درختان زیتون و تخریب اراضی کشاورزی پرداخته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که شهرک‌نشینان صهیونیست همچنان با برگزاری راهپیمایی‌های تنش‌زا و ورود مکرر به صحن‌های مسجد مبارک الاقصی و تعرض به حقوق شهروندان و نیز به آتش کشیدن خودروهای آنها و مصادره اراضی، به تجاوزات و عربده‌کشی‌های خود علیه شهروندان فلسطینی و املاک و مقدسات آنها ادامه می‌دهند.

در این گزارش تاکید شده است که پس از اصابت موشک‌های مقاومت به فواصل دورتر از آنچه که صهیونیست‌ها فکرش را می کردند، نوعی ترس در میان شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری سایه افکنده است و این نتیجه معادله رعبی است که گردان‌های شهید عزالدین قسام در مقابل رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. این مساله تنها به صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های اطراف نوار غزه محدود نمی‌شود بلکه صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های کرانه باختری را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.