هشدار خرید اوراق مسکن از بنگاهها

۰۷خردادماه،

مدیرعامل شرکت فرابورس اخطار داد متقاضیان اوراق امتیاز تسهیلات مسکن فریب بنگاه‌های معاملات مسکن را نخورند و به فرابورس مراجعه کنند.

به گزارش Consbank، امیر هامونی در مورد اوراق تسهیلات مسکن که یکی از ابزارهای پرطرفدار این بازار است گفت : اوراق تسهیلات مسکن به صورت ماهانه منتشر و هر ماه اوراق تازهی به بازار افزوده می‌شود که با آنها می‌توان وام مسکن دریافت کرد.

 وی اظهار داشت : فردی که متقاضی دریافت اوراق تسهیلات مسکن است با مراجعه به کارگزاری و دریافت کد معاملاتی می‌تواند با مبلغ کارمزد بسیار کمتری یعنی حدود ۱۲تا ۱۸ هزار تومان کل اوراق را خریداری کند و از بانک مسکن تسهیلات بگیرد. هامونی افزود: این اوراق به منظور ساماندهی بازار خرید و فروش وام راه اندازی شد اما با وجود طراحی این ابزار تازه بسیاری از بنگاه‌های مسکن از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند.

 وی تصریح کرد: بعضی بنگاه‌های مسکن از ناآگاهی مردم سوء‌استفاده می کنند و با گرفتن مبالغ کلان، اوراق مسکن را برای آنها از فرابورس خریداری می‌کنند و مردم نیز که اطلاع کاملی از فرایند خرید این اوراق ندارند به‌جای مراجعه به فرابورس با رفتن به آژانس‌های معاملات املاک و پرداخت چند صد هزار تومان کارمزد، اوراق تسهیلات مسکن را دریافت می‌کنند.

 مدیر عامل شرکت فرابورس گفت : فرابورس بارها از راه‌های مختلف و تبلیغات متنوع به مردم تاکید کرده است برای دریافت اوراق به بنگاه‌ها مراجعه نکنند. هامونی در باره مهم‌ترین مزیت‌های اوراق تسهیلات مسکن گفت: با انتشار یافتن این اوراق مردم با هزینه کمتری در بازار رسمی این برگه‌ها را دریافت می‌کنند، تا قبل از این یک برگه ۵۰۰ هزارتومانی تا بیش از ۱۰۰هزار تومان معامله می‌شد اما امروز یک برگه ۵۰۰هزار تومانی در بازار فرابورس حدود ۵۵تا ۵۶ هزار تومان خریداری می‌شود.

 وی افزود: هزینه مبادله نیز در قبل به ازای هر وام ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر کارمزد این مبادله ۱۲تا ۱۸ هزار تومان است. این بازار فرصتی را برای مردم ایجاد کرده که با کمترین هزینه وام تسهیلات مسکن را دریافت کنند. هامونی تاکید کرد: فرایند دریافت اوراق زمان بر نیست و این معامله سه روز زمان می‌برد. ابتدا مشتری به کارگزار مراجعه می کند و درخواست خرید می‌دهد که همان روز انجام می گردد و سه روز بعد اوراق به دست مشتری می‌رسد.

 وی افزود: در صورتی که متقاضی کد سهامداری نداشته باشد در قدم اول باید با مراجعه به کارگزاری درخواست صدور کد بدهد که دو روز هم برای این موضوع زمان می‌برد. هامونی گفت: در مجموع حدود پنج روز در سیستم فرابورس زمان لازم است تا یک فرد اوراق تسهیلات مسکن را دریافت کند، اما این‌که پس از آن چقدر زمان می‌خواهد تا فرد با ارائه اوراق به بانک مسکن تسهیلات دریافت کند مربوط به بانک است.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.