هشدار سازمان ملل درباره خطر قحطی در کره‌شمالی

یکی از کارشناس حقوق بشر سازمان ملل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، افراد آسیب‌پذیرتر کره شمالی به دلیل اوضاع بد اقتصادی در این کشور که در نتیجه قرنطینه مرتبط با کروناست، در معرض خطر جدی قحطی قرار دارند.

هشدار سازمان ملل درباره خطر قحطی در کره‌شمالی

به گزارش ممتاز نیوز، کره‌شمالی از اوایل سال گذشته میلادی برای جلوگیری از ورود پاندمی کرونا تدابیر شدیدی را وضع کرده و از وضعیت بد اقتصادی رنج می‌برد و تجارت خود را با چین نیز تا حدی متوقف کرده است.

در ژوئن سال جاری میلادی، کیم جونگ اون رهبری کره شمالی اذعان داشت که با بحران غذایی جدی در کشورش مواجه هستند و زنگ خطر را به دلیل اوضاع نابسامان در بخش کشاورزی به صدا درآورد.

در همان ماه وی اعلام کرد که اوضاع تامین مواد غذایی در کره شمالی رو به وخامت است.

در همین حال، “توماس اوجی کویینتانا” گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت غذایی در کره شمالی، اعلام کرده است مردم عادی این کشور برای زندگی و تامین نیازهای اولیه خود دچار چالش هستند و اوضاع بشری در این کشور در حال تبدیل شدن به یک بحران است.

وی همچنین اعلام کرد تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی باید برداشته شوند.

این مقام مسئول همچنین گفت، چنین محدودیت‌هایی باید به منظور حفاظت از آسیب‌پذیرترین افراد در کره شمالی که به شدت با کمبود مواد غذایی روبرو هستند برداشته شوند. کودکان و سالخوردگان آسیب پذیرترین طبقه اجتماعی کره شمالی محسوب می‌شوند و در معرض خطر قطعی قرار دارند.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین گفت: تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل باید مورد بررسی قرار گیرند و موانع ارسال کمک‌های بشردوستانه و تسهیل آنها باید برطرف شوند.

این گزارش سه ماه پس از آن منتشر شد که سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد کره شمالی با کمبود مواد غذایی ۸۶۰ هزار تنی در سال ۲۰۲۲ روبروست و می‌تواند به یک بحران جدی در این کشور بدل شود.

کره شمالی از زمان ناکامی دومین دور مذاکرات بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و رهبری این کشور آسیایی در پایتخت ویتنام خودش را از گفتگوها به منظور توقف برنامه های اتمی کنار کشیده است.

در دوران ریاست‌جمهوری جو ‌بایدن، آمریکا بارها تمایلش را برای دیدار با نمایندگان کره‌شمالی ابراز داشته و گفته است که به دنبال خلع سلاح اتمی است اما اخیرا رهبری کره شمالی، واشنگتن را بابت تنش ها در شبه جزیره کره مقصر دانسته و تاکید کرد که تسلیحات پیونگ‌یانگ با هدف دفاع از خود است و علیه یک کشور خاص نیست.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.