هشدار شهرهای چین درباره خاموشی برق

شهرهای بزرگ چین به خانه ها و کارخانه ها هشدار دارند به دلیل افزایش تقاضا و کمبود عرضه که به شبکه های نیرو فشار می آورد، با قطعی های جدید برق روبرو خواهند بود.

به گزارش ممتازنیوز، مراکز پرجمعیتی شامل پکن و شی‌آن به مصرف کنندگان هشدار داده اند که خاموشیهای برنامه ریزی شده ای در راه هستند زیرا گردانندگان شبکه نیرو تلاش می کنند فعالیت شبکه ها را که بار سنگینی در آنها ایجاد شده است را حفظ کنند. شرکت برق دولتی چین اعلام کرد یازده استان شامل قطبهای صنعتی شرقی و مرکز چین که در سرمای شدید زمستان سال گذشته هم خاموشی داشت، هفته گذشته تقاضای بالا و افزایش اوج مصرف را گزارش کردند.

با افزایش دمای هوا که در هفته های نخست تابستان به سطح نگران کننده ای رسید، تولیدکنندگان برق چین هم وضعیت مشابهی که در آمریکا و سایر مناطق جهان دیده می شود را تجربه می کنند. آنچه که این وضعیت را در چین تشدید کرده، بهبود اقتصادی قوی از همه گیری کووید ۱۹ است که باعث افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در ماه گذشته شد.

موج گرما و افزایش تقاضا برای برق، صنعت زغال سنگ چین را که منبع اصلی تامین سوخت نیروگاههاست، تحت فشار بیشتری قرار داده است. بهای معاملات زغال سنگ حرارتی روز سه شنبه به ۹۲۶ یوان در هر تن رسید و به رکورد ۹۴۴.۲ یوان در ماه مه نزدیک شد. این افزایش تحت تاثیر افزایش نگرانیها نسبت به کمبود زغال سنگ روی داده است.

کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی که رگولاتور بازار چین است، وعده ذخیره سازی عظیم ذخایر زغال سنگ را داده است و اطلاعیه ای را به شش شرکت نیروی دولتی بزرگ این کشور ارسال کرده و آنها را ملزم کرده به ذخیره سازی زغال سنگ کافی به مدت بیش از هفت روز تا ۲۱ ژوییه بپردازند تا از خاموشی های بدون برنامه جلوگیری کنند. این دستورالعمل نشان می دهد که تقاضای بالا برای زغال سنگ تا اواسط اوت ادامه خواهد داشت.

جین شیاندونگ، سخنگوی این رگولاتور اعلام کرد چین تولید بیشتر نیروی بادی، خورشیدی، آبی و هسته ای را به منظور تامین تقاضای بالای تابستانی تشویق خواهد کرد.

پکن هفته گذشته برق یک پارک صنعتی را به مدت نیم ساعت در طول وقوع طوفان قطع کرد و به بعضی از روستاها و مناطق حومه درباره خاموشی های برنامه ریزی شده هشدار داد که ممکن است حدود ۱۱ ساعت ادامه پیدا کنند.

شهر شی‌آن که مرکز استان زغال سنگ خیز شنکسی است، از مالکان خودروهای برقی درخواست کرده است خودرویشان را در زمان اوج مصرف شارژ نکنند. همچنین برق چندین منطقه را در شرایطی که دمای هوا بالای ۳۵ درجه بود، موقتا قطع کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین موج گرما در این کشور باعث به راه افتادن سیلاب‌هایی شده که تولید زغال سنگ و حمل و نقل در معادن و بنادر را مختل کرده و باعث ایجاد بی نظمی بیشتر در روند تامین شده است. انجمن حمل و توزیع زغال سنگ چین انتظار دارد تقاضا برای برق صنعتی در تابستان امسال ۱۵ درصد و تقاضای بخش خدمات بیش از ۱۷ درصد رشد کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.