هشدار: مراقب دلارهای تقلبی باشید

بینا- معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق ارز اعلام کرد که امکان دارد دلار‌های تقلبی در بازار توزیع شده باشد.
به گزارش بینا، مهدی ابویی با اشاره به این‌که هم‌اکنون دیگر معاملات با پول فیزیکی انجام نمی‌شود، به ایسناگفت: در حال حاضر قاچاق فیزیکی ارز در کشور وجود ندارد. در حال حاضر فردی که در خارج از کشور ارز دارد، همان جا آن را به خریدار تحویل می‌دهد و در داخل کشور معادل ریالی آن را دریافت می‌کند، بنابراین نیازی به نقل و انتقال فیزیکی پول نیست.
وی افزود: در حال حاضر قاچاق فیزیکی ارز وجود ندارد، اما دلار‌های تقلبی به کشور وارد شده‌اند. این بخش از ارز که تقلبی و بدون پشتوانه است، به صورت فیزیکی به کشور وارد می‌شود.
ابویی با بیان این‌که عدد مشخصی درباره‌ی دلار‌های تقلبی وارد‌شده به کشور نمی‌توان اعلام کرد، گفت: این یک کار غیزقانونی است و به همین دلیل ارزیابی دقیقی از آن وجود ندارد، اما به هرحال باید آن را مورد توجه قرار داد.
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق ارز افزود: فقط در یک مورد عملیات و آن هم در تهران یک میلیون دلار ارز تقلبی کشف شده است. البته این دلار‌ها از مراکز غیرمجاز کشف شده‌اند و به صرافی‌ها و یا مراکز مجاز ارتباطی نداشتند.
ابویی با بیان این‌که این مقدار ارز پیش از آنکه در بازار توزیع شود در بازار کشف شد، ادامه داد: البته این یک مورد و موارد مشابه آن کشف شده است، اما ممکن است در مواردی دلار‌های تقلبی کشف نشده باشند و امکان آن وجود دارد که در بازار نیز توزیع شده باشند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.