هشدار هواشناسی: افزایش تدریجی دما در کشور/ بارش باران و وزش باد شدید در برخی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت:از فردا (۱۰ فروردین ماه) در برخی مناطق کشور گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، بارش پراکنده و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و در عین حال در بیشتر مناطق کشور افزایش تدریجی دما رخ می‌دهد.

هشدار هواشناسی: افزایش تدریجی دما در کشور/ بارش باران و وزش باد شدید در برخی مناطق

به گزارش ممتاز نیوز، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۹ فروردین ماه) تا اوایل وقت چهارشنبه (۱۰ فروردین ماه) در نوار شرقی و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و نوار شرقی کرمان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر چهارشنبه در برخی مناطق کردستان، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، گفت: پنجشنبه (۱۱ فروردین ماه) در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سواحل دریای خزر رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، جمعه و شنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نیست و همچنین جمعه در شمال شرق و شرق کشور و شنبه در نوار شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه تا شنبه (۱۰ تا ۱۳ فروردین ماه) در بیشتر مناطق کشور افزایش تدریجی دما رخ می‌دهد، افزود: امروز تا اوایل وقت چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین ‌ماه) قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و پنجشنبه (۱۱ فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری و همراه با وزش باد وگاهی بارش پراکنده با احتمال رعد و برق  با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ فروردین ماه) اهواز با دمای ۳۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸- و ۳- درجه سانتیگراد، سردترین، مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.