هشدار پزشکان نسبت به باکتری خطرناکتر از ایدز

۱۸اردیبهشت،
ممتاز نیوز : پزشکان در رابطه با یک باکتری تازه اخطار داده اند که در نهایت می تواند کشنده تر از ایدز باشد.
به گزارش مهر، این استرینهای مقاوم به آنتی بیوتیک گونورآ که اکنون به عنوان یک ابرباکتری در نظر گرفته می شوند دو سال پیش در ژاپن کشف شد.

کارشناسان اخطار داده اند که تأثیرات این باکتری شبیه ایدز است.

دکتر آلن کریستیانسون متخصص پزشکی طبیعی گفت: این باکتری می تواند در کوتاه مدت بسیار وخیم تر از ایدز باشد، چرا که این باکتری تهاجمی تر است و انسان را به سرعت آلوده می کند.

حتی با وجودی که حدود ۳۰ میلیون نفر از انسانها به علل مرتبط با ایدز در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند، اما کریستیانسون اعتقاد دارد که تأثیر باکتری گونورآ مستقیم تر است.

وی اضافه کرد: آلودگی با این باکتری ممکن است فرد را دچار شوک عفونی کند و در عرض چند روز وی را به کام مرگ بکشد، این بیماری بسیار خطرناک است.

ویلیام اسمیت مدیر اجرایی موسسه ائتلاف ملی مدیران بیماریهای آمیزشی گفت: این وضعیت اضطراری است و با گذشت زمان خطرناک تر می گردد.

این استرین گونوروا یا HO41 دو سال پیش در ژاپن کشف شد و در مقوله بیماریهای آمیزشی قرار می گیرد. باکتری آن به درمانهای کنونی آنتی بیوتیکی مقاوم است و آن را در مقوله سایر باکتریهای مقاوم چون MRSA و CRE قرار می دهد.

این ابرباکتری نیمی از اشخاصی را که آلوده کند به کام مرگ می کشد.

اسمیت گفت: تاکنون هیچ مورد مرگ به این باکتری نسبت داده نشده است، اما تلاشها برای مبارزه با آن ادامه دارد و پزشکان همچنان به اخطار دادن دربارهٔ آن ادامه می دهند چرا که این ویروس از پتانسیل تبدیل شدن به یک فاجعه برخوردار است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.