هشدار یوفا به چلسی و منچسترسیتی

به گزارش روزنامه های انگلیس، طبق قانون پرداخت جوانمردانه یوفا از این فصل نباید زیان باشگاه ها طی دو سال بیش از ۳۶ میلیون پوند باشد.

به رغم تنبیهاتی که یوفا از فصل ۱۴-۲۰۲۴ برای باشگاه های خاطی در نظرگرفته ، بعید است منچسترسیتی و چلسی بتوانند هزینه ها و زیان های خود را به سطح قابل قبولی برسانند.

زیان منچسترسیتی درسال گذشته ۱۹۷ میلیون پوند و چلسی ۶۷٫۷ میلیون پوند بود. ضمن اینکه انتظار می رود هر دو باشگاه در تابستان مبالغ هنگفتی برای بازسازی تیمشان هزینه کنند.

‘ میشل پلاتینی’ رییس یوفا یکی از تماشاچیان شهرآورد منچستریونایتد و منچسترسیتی خواهد بود. پیروزی منچسترسیتی در این رقابت به منزله پرتاب این تیم به رقابت های اروپایی است ولی مسئولان آن می دانند اگر در گردش مالی خود تجدیدنظر نکنند از لیگ اروپا کنار گذاشته خواهند شد.

در نخستین گام، یوفا باشگاه خاطی را مجبور خواهد کرد روی نام پنج بازیکن از فهرست ۲۵ نفره خود در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۴ خط بکشد.

در صورتی که باشگاه باز هم از قوانین یوفا تخطی کند، گام بعدی حذف تیم از رقابت های سال آینده لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

منچسترسیتی در فهرست خرید های خود در تابستان ، نام ‘ ادن هازارد’ ، ‘ فرناندو لورنته’ ‘ ادینسون کاوانی’ و ‘ لوکا مودریچ’ به چشم می خورد . چلسی هم روز گذشته با ‘ مارکو مارین’ بازیکن وردربرمن را در ازای ۷ میلیون پوند در اختیار گرفت ؛ ضمن اینکه خواهان هازارد و مدریچ و گونزالو هیگواین نیز هست.

ارزش تمامی این خریدها بالغ بر ۱۵۰ میلیون پوند خواهد شد.

۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۴۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.