هفتمین عرضه سنگ آهن بزودی انجام می شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سنگ آهن کالایی است که پس ازمدت ها رایزنی مسوولان بورس کالابا تولیدکنندگان این محصول،‌ شهریورماه سال گذشته در فهرست محصولات بورس قرار گرفت.

این محصول تا پایان سال ۱۳۹۰ فقط شش بار روی تابلوی معاملات رفت که در آماری بی سابقه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن از این محصول به بازارهای جهانی صادر شد.

پس از معاملات موفق سنگ آهن در سال گذشته مجری طرح توسعه معدن گل گهر دو و چهار از عرضه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن در بورس خبر داد .

بر همین اساس بین ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نخستین عرضه سنگ آهن در سال در تالار بین المللی بورس کالا انجام می شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه به عنوان کارگزار عرضه‌کننده سنگ‌آهن در بورس گفت: در هفته آینده نشستی با شرکت گل گهر خواهیم داشت تا عرضه جدید این شرکت در بورس مشخص شود که به نظر می رسد در ۱۵ روز آینده، نخستین محموله سنگ آهن صادراتی روی تابلوی معاملات رود.

‘محمد حسن کمال آبادی’ در خصوص معاملات سنگ آهن در سال گذشته اظهار داشت: با وجود اینکه سنگ آهن از نیمه دوم سال گذشته در بورس عرضه شد،اما با نظر مثبت گل گهر به عنوان عرضه کننده، حجم قابل توجهی از این محصول از طریق تالار بین المللی بورس کالا در جزیره کیش صادر شد.

به گفته ی وی با توجه به صادرات بدون دردسر سنگ آهن طی سال گذشته احتمال دارد ، گل گهر عمده محصولاتش را به بورس بیاورد که در این صورت تحولی بزرگ در رینگ صنعتی بورس کالا رخ خواهد داد، ‌چون حجم تولیدات این شرکت قابل توجه است و شاید با این کار، سنگ آهن در کنار محصولات فولادی در صدر معاملات رینگ صنعتی بورس جای بگیرد.

اقتصام** ۹۱۴۱ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۴۴۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.