هفته خوابگاه های دانشجویی آغاز ‌شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اجرای ویژه برنامه های هفته خوابگاه های دانشجویی از روز جمعه با هدف ارتقای کیفیت خوابگاهها، توسعه ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان، بهبود سطح زندگی دانشجویی و ترویج خوابگاه سازی به عنوان یک ارزش اسلامی آغاز شده و تا ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

براساس نامگذاری های صورت گرفته توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، اولین روز هفته خوابگاه های امسال با عنوان ‘خوابگاه سازی ارزش اسلامی، نیاز ملی’ نام گرفته که برنامه های آن با رویکرد حمایت از بخش خصوصی و ساخت خوابگاههای غیردولتی دنبال می شود.

فردا شنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه دومین روز از هفته خوابگاه ها نیز با عنوان’ خوابگاه، خانواده و فرهنگ’ ، سومین روز با عنوان ‘ خوابگاه، مشارکتهای مردمی و توسعه خوابگاههای غیردولتی’ ، چهارمین روز با عنوان ‘خوابگاه، نوآوری، مدیریت بهتر و حمایت از سرمایه ایرانی’ ، پنجمین روز با عنوان ‘خوابگاه، زندگی جمعی، مشارکت دانشجویان در مدیریت اجرایی’، ششمین روز با عنوان ‘ خوابگاه، ورزش، ایمنی و سلامت’ و هفتمین و آخرین روز این هفته نیز با عنوان ‘خوابگاه و هدفمندسازی خدمات’ نامگذاری شده است.

ویژه برنامه های هفته خوابگاه های دانشجویی متناسب با عنوان های انتخاب شده برای هریک از روزها در خوابگاه های سراسرکشور به اجرا درمی آید که تجلیل از خیرین خوابگاه ساز، اجرای مسابقات متنوع فرهنگی، ورزشی و هنری، دعوت از خانواده های دانشجویان برای بازدید از خوابگاه و آشنایی با محیط مسکونی فرزندان، افتتاح طرح های عمرانی خوابگاهی و معرفی تعاونی های دانشجویی موفق از جمله آنهاست.

برپایی نمایشگاه از آثار فرهنگی و هنری دانشجویی و نمایشگاه عرضه تولیدات دانشجویان ساکن در خوابگاهها، توسعه و احیای فضای سبز خوابگاه ها با مشارکت دانشجویان هم در طول هفته خوابگاه ها پیش بینی شده است.

معاونان و مسوولان دانشگاه ها نیز در این هفته با حضور در خوابگاه ها ضمن گفت و گو با دانشجویان از نزدیک با مسایل زندگی دانشجویان در محیط خوابگاهی آشنا خواهند شد.

براساس آمار ارائه شده از سوی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، حدود ۳۰۰ هزار دانشجو در خوابگاه های دانشگاهی کشور ساکن هستند.

فراهنگ**۱۰۵۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۱۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.