هفته موسیقی کلاسیک در تالار رودکی برگزار می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

˝هفته موسیقی کلاسیک تهران˝ از ۴ تا ۱۲ مهر به مدت ۹ روز در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، در این برنامه که به همت “خانه هنرهای شهری” برپا شده است، ۱۰ گروه موسیقی به اجرای آثار کلاسیک می‌پردازند.

همچنین، آثاری از باخ، هایدن، بتهوون، شومان، شوبرت، دبوسی، دورژاک، تافانل، روسل، ژولیوه، بریتن، آلبان برگ، امین‌الله حسین، مهرداد پاکباز و… در این ۹ شب اجرا خواهد شد.

در این برنامه که برای اولین بار است به همت بخش خصوصی و تهیه‌کنندگی علی قادری برای اهالی موسیقی کلاسیک برگزار می‌شود، سعی شده تا از هر سه جریان مهم موسیقی کلاسیک یعنی جریان هنرستان، جریان دانشگاه و جریان مستقل دعوت شود.

انتخاب گروه‌ها بر این اساس صورت گرفته تا شمای کلی از وضع کیفی گروهای موسیقی کلاسیک را پیش روی مخاطبان بگذارد.

رسیتال گیتار کلاسیک با اجرای مهرداد پاکباز و همراهی ماهور اربابیان، رسیتال پیانو با اجرای فرهنگ حکیمی‌نژاد، رسیتال گیتار کلاسیک با اجرای علی شهرآشوب، تریوی زروان به سرپرستی نرگسی فلاح پسند، رسیتال فلوت با اجرای کلاریز کشاورز و همراهی فراز فروزنده، دوئت ویولنسل و پیانو با اجرای آتنا مستعان اشتیاقی و مهردخت معنوی، تریوی رسپینا به سرپرستی آرش اسدنژاد، تریوی گالامیان به سرپرستی دانیال جورابچی، رسیتال پیانو با اجرای کارن سلاجقه، دوئت کارنگ با اجرای دانیال جورابچی و کیاوش امیری از اجراهای این یک هفته است.

خانه هنرهای شهری پیش از این، «هفته موسیقی تلفیقی» را اسفند ماه سال قبل در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت اجراهای این برنامه به پایگاه اینترنتی www.sigozar.com مراجعه کنند.

همچنین سهمی برای دانشجویان با تخفیف ۲۵ درصدی درنظر گفته شده که می‌توانند از طریق گیشه خانه هنرهای شهری (۸۸۳۲۲۴۵۰) تهیه کنند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.