هفته هنر کردستان در تهران گشایش یافت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در آیین افتتاحیه هفته هنر کردستان که شنبه شب در فرهنگسرای نیاوران درحال برگزاری است ،’حمید شاه آبادی ‘معاون هنری وزیرارشاد، استاندار کردستان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی ازمسوولان فرهنگی و هنری و کشور به همراه جمعی از مردم و اهالی فرهنگ و هنر این استان نیز حضور دارند.

پس از برپایی مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی این استان در فضای باز و گالری‌های این فرهنگسرا نیز گشایش یافت.

این نخستین هفته هنر استانهاست که در سال با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری ادارات کل استان به میزبانی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به اجرای مراسم آیینی سنتی این استان ،دف نوازی گروه عرفان قادریه ،اجرای گروه موسیقی سنه و تجلیل از هنر مندان و نخبگان این استان اشاره کرد .

هفته هنر کردستان تا هفتم تیرماه در محل فرهنگسرای نیاوران برپاست و همه روزه برنامه‌های متنوعی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

اجرای مراسم آیینی سنتی در محوطه باز فرهنگسرای نیاوران ،اجرای نمایش‌های صحنه همه روزه در ساعت ۱۷ ،برگزاری کنسرت موسیقی سنتی هر شب در ساعت ۱۹ واجرای نمایش خیابانی از دیگر برنامه های هفته هنر کردستان به شمار می رود.

هفته‌های هنری استان‌های سمنان، یزد ، لرستان، کرمانشاه، ایلام ، فارس ، همدان ، قم و مرکزی پیشتر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

فراهنگ**۱۳۵۵ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۵۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.