هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با اجرای برنامه های متعدد در منطقه ۲۲ دنبال می گردد

اردیبهشت ۱۴۰۳

ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۲ همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، اجرای ویژه برنامه هایی را در محدوده شمال غربی پایتخت در دستور کار قرار داده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   حسین مرادی شهردار و رییس ستاد مدیریت بحران منطقه با اعلام این خبر گفت: « این برنامه ها با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان در زمینه چگونگی بروز واکنش در زمان وقوع بلایای طبیعی و آموزش آنان در خصوص واکنش صحیح و سریع برای کم کردن اثرات ناشی از وقوع حوادث طبیعی چون سیل و زلزله و با حضور و مشارکت شهروندان، سازمانهای خدمات رسان، مدیران سراهای محله های ۹ گانه و مسئولان خانه های دوام همچنین معاونتهای مختلف و ادارات منطقه در نواحی ۴ گانه برگزار خواهد شد. »
وی افزود: « هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه برگزار می گردد و ستاد مدیریت بحران منطقه ، اجرای ۱۵ سرفصل را در این خصوص مدنظر دارد. برگزاری نمایشگاه مدیریت بحران و ایمنی ، اجرای مانور عملیاتی پناه گیری صحیح و تخلیه امن اضطراری در مدرسه شهید ستاری ، برگزاری نشست تخصصی اعضای ستادهای مدیریت بحران منطقه ، نواحی و محله ها ، نشست مسئولین خانه های دوام محله های منطقه، برگزاری مراسم تحلیف و پایدارسازی گروه های دوام محله ها، ارائه آموزش های همگانی و اطفای حریق در اماکن عمومی از جمله مدارس و سراهای محله ها همچنین بازدید دانش آموزان منطقه از اقلام و تجهیزات امداد و نجات ، ارائه آموزش های مرتبط با بحران از طریق تلویزیون های شهری منطقه، برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی مدیریت بحران و برگزاری مسابقات مختلف در این زمینه و …. از جمله برنامه هایی است که طی این هفته اجرا می گردد. »./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.