هفت میلیون مین در مناطق مرزی خوزستان کشف و خنثی شده است

‘احمد سلحشور فر’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی مناطق مرزی خوزستان که بر اثر تجاوز نیروهای بعثی آلوده به مین شده تاکنون یک میلیون و ۲۶۰هزار هکتار آن با تلاش شبانه روزی نیروهای از جان گذشته خودی پاکسازی شده است.

وی گفت: اغلب مناطق آلوده به مین و مواد منفجره در استان خوزستان در دو دهه گذشته پاکسازی شده و در اختیار مردم ساکن در مناطق مرزی قرار گرفته است.

نماینده مرکز مین زدایی کشور در خوزستان در ادامه گفت: ۷۰هزار هکتار دیگر از مناطق آلوده به مین و مواد انفجاری در مناطق مرزی خوزستان تا پایان سال جاری پاکسازی خواهد شد.

سلحشور فر بیان کرد: برای پاکسازی اراضی آلوده استان تاکنون هفت میلیون عدد مین و پنج میلیون انواع گلوله و بمب عمل نکرده پس از جمع آوری منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات پاکسازی مناطق مرزی خوزستان با مشارکت ۱۶یگان پاکسازی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش غیر دولتی انجام شده است, خاطر نشان کرد: اراضی آلوده به مین پس از پاکسازی برای فعالیت های اقتصادی در اختیار بخش های صنعتی، کشاورزی و زیربنایی گذاشته شده است.

سلحشور فر در ادامه گفت: عملیات پاکسازی ۱۴۰هزار هکتار از اراضی آلوده به مواد انفجاری استان خوزستان بدون وقفه ادامه دارد و دولت اعتبار لازم را برای پاکسازی مناطق آلوده تامین کرده است.

تاکنون صدها نفر از مناطق آلوده به مین و مواد انفجاری در مناطق مرزی خوزستان بویژه در شلمچه و دشت آزادگان جان خود را ازدست داده یا مجروح شدند.

چندی پیش نیز سردار سرتیپ پاسدار ‘احمد وحیدی’ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از روند پاکسازی مناطق آلوده به مین در خوزستان بازدید کرد.

ک/۳ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۱۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.