هفت گانه اسپانیایی‌ها تکمیل شد

۲۹خردادماه،

فوتبال اسپانیا با قهرمانی در پیکارهای زیر ۲۱ سال اروپا هفتمین قهرمانی خود را در پنج‌سال اخیر در بالاترین سطح فوتبال جهان بدست آورد.

 تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا سه‌شنبه شب موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲  ایتالیا را شکست دهد و بر بام فوتبال اروپا قرار بگیرد و عنوان قهرمانی خود را تکرار کرد.

به گزارش فارس، ماتادورها از سال ۲۰۰۸ قدرت خود را به فوتبال جهان دیکته کردند و پیروزی آن‌ها مقابل آلمان در فینال جام‌ملت‌های اروپا با گلزنی فرناندو تورس آغاز دوران امپراتوری ماتادورها بر فوتبال جهان بود.

آن‌ها سپس ارائه کننده فوتبال تیکی‌تاکا بودند و با پاس‌های متوالی قدرت بازی گروهی فوتبال را به رخ جهانیان گشودند.

ماتادورها با قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به قدرتنمایی خود در فوتبال جهان ادامه دادند.

آن‌ها ابتدا در مرحله گروهی مقابل سوئیس اوتمار هیتسفلد شکست خوردند، اما در ادامه با پیروزی‌های خود و شکست هلند در فینال مسابقات با گلزنی اینیستا بر بام فوتبال جهان ایستادند.

سال ۲۰۱۱ آغاز درخشش فوتبال پایه ماتادورها در اروپا بود. آن‌ها در جام ملت‌های فوتبال زیر ۱۹ ساله‌ها مقابل چک پیروز شدند و قهرمانی قاره سبز را از آن خود کردند.

تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا هم در این سال با غلبه بر سوئیس قهرمان شدند و این‌بار کشور دانمارک شاهد قهرمانی ماتادورها بود.

سال ۲۰۱۲ هم برای فوتبال اسپانیا خوش یمن بود.

تیم فوتبال زیر ۱۹ ساله‌های این کشور با برتری یک گله مقابل یونان در فینال قهرمان اروپا شدند.

در ادامه شاگردان ویسنته دل‌بوسکه با قدرت تمام ایتالیا را در فینال جام‌ملت‌های اروپا در کیف اوکراین درهم کوبیدند تا برای دومین دوره متوالی قهرمان اروپا شوند.

اسپانیا اگرچه در مرحله نیمه نهایی مقابل پرتغال و یاران کریس رونالدو کارش گره خورد اما در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد تا درنهایت قهرمان اروپا شود.

پیروزی سه‌شنبه شب تیم فوتبال زیر ۲۱ ساله اسپانیا آخرین پرده از قهرمانی ماتادورها در اروپا بود. ایتالیا بازهم قربانی فوتبال اسپانیا و درخشش تیاگو آلکانترا بود که با هت‌تریک خود زمینه‌ساز پیروزی قرمرهای اروپا شد و آن‌ها موفق شدند در ۵ سال هفتمین قهرمانی خود را بدست آورند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.