هلال احمر از آمادگی کامل برخوردار است

‘ظاهر رستمی’روزپنجشنبه در بازدید از اردوگاه اسکان اضطراری زمین لرزه در دهلران در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به افزایش چشمگیر امکانات، این جمعیت در بخش های مختلف آمادگی کامل برای هرگونه وضعیت بحرانی در کشور را دارد.

او ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز برپایه امکانات موجود خود می تواند پاسخگوی ۷۰ تا ۸۰ درصد نیازهای خود در مواقع بحرانی باشد و تلاش می شود این ظرفیت تا پایان سال جاری به صد درصد برسد.

وی با اشاره به وقوع زمین لرزه های پی در پی در دهلران گفت: کشور ما روی خط زلزله است و زمین لرزه رخدادی طبیعی است اما توصیه می شود مردم آرامش خود را حفظ کنند.

رستمی آموزش را در مقابله با زمین لرزه مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم ما آگاهی لازم از نحوه مقابله با این حادثه طبیعی را ندارند و باید در زمینه فراگیری آموزش در مقابل این بلای طبیعی همت به آموزش را جدی بگیرند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: رسانه ها، صدا و سیما، مردم و مسوولان با همکاری هم آموزش را برای پیشگیری از وقوع حوادث در مواقع بحرانی مد نظر داشته باشند.

وی گفت: مردم در صورت داشتن آموزش های لازم می توانند با بحران مقابله کنند.

رستمی یاد آور شد: دو اردوگاه اسکان اضطراری برای پیشگیری ناشی از زمین لرزه های احتمالی شدید در دهلران و یک اردوگاه نیز تاکنون در شهر موسیان دایر شده است.

او اظهار داشت: ایجاد دو اردوگاه اسکان اضطراری دیگر در بخش زرین آباد شهرستان دهلران نیز در دستور کار قرار دارد.

رستمی همچنین گفت: طبق برنامه چهار ساله جمعیت هلال احمر سالانه وظیفه آموزش ۱۰ میلیون نفر را بر عهده دارد که سال گذشته ۵۰ درصد این موضوع محقق شد.

وی افزود: دو میلیون نفر عضو جمعیت هلال احمر کشور هستند که بیش از ۷۰درصد آنان آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

او اضافه کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از این تعداد، جوانان عضو هلال احمر و مابقی در حوزه داوطلبان هستند. ک/۳

۵۶۵/۷۱۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.