هماهنگ کننده کودتای نوژه: ۱۵۰ عضو اپوزیسیون نفوذی جمهوری اسلامی هستند

جواد خادم در دولت مستعجل شاپور بختیار وزیر مسکن بود. وی با فرار بختیار از کشور و ارتباط گیری وی با سازمان سیا و گروهی از ژنرال های فراری جهت انجام کودتا، به این طیف پیوست و مسئول هماهنگی کودتای نظامی نوژه (۱۹ تیر ۵۹) شد. خادم که با سلطنت طلبانی چون رضا ربع پهلوی و شهریار آهی در تماس است، میزبانی جلسه هفته گذشته برخی از عناصر گروهکی را در بروکسل به عهده داشت و هزینه آن را نیز متقبل شده بود. مهتدی رئیس گروهک تروریستی کومله، باقرزاده عنصر به ظاهر جدا شده سازمان تروریستی منافقین و شماری از عناصر شبه اصلاح طلب و چپ مارکسیست از جمله مهمانان محفل بروکسل بودند.

خادم در مصاحبه با صدای آمریکا تاکید کرد من هماهنگ کننده کودتای نوژه بودم. من از این کودتا هیچ اظهار پشیمانی نمی کنم کار بسیار خوبی بود. البته ۲۸۰ نفر از جمله پدر خود من هم در این جریان جان خود را از دست دادند که تنها از این نظر اظهار تاسف می کنم.

وی در زمینه هزینه های نشست بروکسل گفت: متاسفانه دو نفر از کسانی هم که کمک مالی کرده بودند تجاری هستند که بین ایران و لندن یا پاریس مسافرت می کنند و هنوز در ایران خانه دارند. آنها می خواستند در کنفرانس شرکت کنند ولی به محض این که حسین شریعتمداری مطلبی در کیهان برای من نوشت دیدند این که شریعتمداری اسم آنها را در روزنامه بگذارد و فردا روز که به ایران می رویم دستگیر و راهی زندان شوند اصلا کار درستی نیست و نیامدند.

وی گفت: آنها می خواهند مرتب به اپوزیسیون در خارج ضربه بزنند چون از نظر تشکیلاتی اپوزیسیونی در داخل وجود ندارد.

این کودتاچی ناکام همچنین در گفت وگو با رادیو فرانسه گفته است: جمهوری اسلامی در میان اپوزیسیون خارج از ایران نفوذ کرده و یک فهرست ۱۵۰ نفری از این نفوذی ها در میان اپوزیسیون خارج از کشور وجود دارد.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.