همایش سراسری استادان درس دفاع مقدس در واحد شهر ری برگزار می شود

در جلسه ای که با حضور مسئولین فرهنگی و بسیج در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری تشکیل شد، از طهماسبی، رییس گروه اندیشه دفاع مقدس و زمانی، مشاور ریاست دانشگاه و مسئول هماهنگی بسیج سازمان مرکزی دانشگاه، که از رزمندگان جبهه و جنگ و عضو مدرسین آشنایی با دفاع مقدس می باشند، دعوت به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، فتحی رییس واحد شهر ری، از رشادتهای رزمندگان اسلام و وظیفه سنگینی که امروز دانشگاهیان در جبهه علم و دانش بر عهده دارند سخن گفت و درس آشنایی با دفاع مقدس را در اسلامی سازی دانشگاه بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.
دکتر طهماسبی در خصوص ارائه تاریخچه ای از نحوه برگزاری این درس گفت: این درس ابتدا با چهار کلاس آغاز شد و بعد از مدت زمانی کوتاه  فقط در یک دانشکده، چهارده کلاس تشکیل شد که نشان دهنده علاقه بسیار زیاد نسل جدید در آشنایی با دفاع مقدس است. وی اظهار داشت: ارتباط خوبی که بین استادان این درس با دانشجویان برقرار شده است موجب گردید تا دانشجویان، درس آشنایی با دفاع مقدس را به عنوان یکی از ضروریات زندگی خود بدانند.
مهندس زمانی نیز در این جلسه عنوان داشت دفاع مقدس یک گنج است که موجب پیوند نسل قدیم و نسل جدید شده است. ایشان برگزاری همایش سراسری استادان درس آشنایی با اندیشه دفاع مقدس در واحد شهر ری را فرصتی برای شکوفایی عظیم در این راه خواند و پیشنهاد تشکیل اتاق فکر با حضور مسئولین مرتبط در راستای برگزاری هرچه پربارتر این همایش را ارائه نمود که مورد استقبال قرار گرفت.
دکتر فتحی رییس واحد شهر ری در پایان این جلسه اظهار امیدواری کرد که این واحد بتواند ضمن میزبانی شایسته همایش سراسری استادان درس آشنایی با دفاع مقدس، رسالتی که در خصوص دفاع مقدس بر عهده دارد به نحو احسن اجرا نماید.

قدردانی امام جمعه شهرری از ریاست واحد شهرری در اسلامی سازی فضای دانشگاه
حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی گفت: اراده به دست آوردن دنیا برای دنیادوستان، مادیات را برای آنان فراهم می آورد اما آخرت را از دست آنان می گیرد.
 اما برای آنان که در اندیشه آخرت هستند هم دنیا وجود دارد و هم آخرت. ایشان با تفسیر آیاتی از سوره شورا فرمودند: توکل به خدا، پرهیز از گناه و نماز اول وقت، عواملی است که انسان آخرت خود را خریده است و هر کس آخرت را داشته باشد قطعا خداوند در دنیا او را بی نیاز می گرداند.
امام جمعه شهر ری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان و اساتید واحد شهرری از ریاست واحد به دلیل اسلامی سازی فضای دانشگاه قدردانی نمودند.
دانشجویان، اساتید، مسئولین و کارکنان واحد شهر ری، نیز ضمن شرکت پر شور در نماز جماعت با اشتیاق فراوان به بیانات معنوی این روحانی عظیم الشان گوش فرادادند و با اهداف ریاست واحد بیعت نمود ند و نشان دادند که از اهداف معنوی دکتر فتحی در راستای اسلامی سازی دانشگاه و گسترش فعالیتهای فرهنگی حمایت خواهند نمود.  

ریاست محترم دانشگاه در جمع کارکنان واحد
در این جمع رئیس واحد شهرری گفت: ایجاد همدلی و اتحاد بین کارکنان واحد شهرری و مسئولین، ناشی از تفکر اسلامی و بسیجی دانشمند فرهیخته جناب آقای دکتر دانشجو می باشد و ما مفتخریم که به عنوان همکار در کنار کارکنان محترم این واحد در حال خدمت به جامعه دانشگاهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم. ایده حاکمیت بر دلها نشان از توجه به، ارتقای کرامت انسانی و مدیریت مدرن و بهینه و رشد کیفی نیروی انسانی دارد. که ما با سرمشق گرفتن از ایشان به انجام وظیفه در این خصوص مشغولیم.
دکتر کیانوش فتحی واجارگاه که در چند روز گذشته طی جلساتی با کارکنان در دفتر خود به بررسی مشکلات آنان  پرداخته بود در جمع حاضر، پس از شنیدن مشکلات کارکنان، از آنان خواست تا با توکل بر خدا و با صبر و جدیت، پیگیر مسائل مربوط به خود باشند. وی افزود این موارد مطرح شده در زمان طولانی ایجاد شده و برای حل آن ها با تکیه بر قانون، به صبر و تلاش نیازمندیم. از جمله موارد مطرح شده توسط کارکنان نحوه اختصاص عادلانه کارانه، توجه به امور رفاهی، حمایت از فعالیتهای فرهنگی و ادامه تحصیل کارکنان بود.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این نشست گفت : ما خوشحالیم که رئیس این واحد دانشگاهی از تفکر سازنده بسیجی برخوردار است و منطبق بر آرمانهای مقدس دانشگاه قدم بر می دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.