همایش ملی جغرافیایی سیاسی کاربردی برگزار شد

همایش ملی جغرافیایی سیاسی کاربردی صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛حسین ربیعی دبیر همایش ملی جغرافیایی سیاسی کاربردی ،صبح امروز در این همایش ملی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد طی سخنرانی گفت: جغرافیای سیاسی یک قدمت ۲۰ ساله ای دارد که با توجه به تو جهاتی که در این زمینه قرار گرفته ضرورت بر آن شد تا این همایش آغاز شود.

وی افزود: از اواسط آذرماه سال گذشته فعالیت ها در خصوص این همایش آغاز شده بود که کمیته علمی آن امسال طی جلسه ای برگزار شد.

ربیعی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش مشارکت جغرافیادانان سیاسی با یکدیگر و تبادل اطلاعات و بررسی موضوعات مهم دراین زمینه بوده است.

وی اظهار داشت: مدیریت سیاسی فضا، سازمان سیاسی فضا، تصمیم روابط بین اجزای ملت و حل و فصل منازعات داخلی، ملاحظات سیاسی، امنیتی برنامه های توسعه آمایشی و پروژه های عمرانی، تامین عدالت جغرافیایی توسعه پایدار و حفاظت از بنیادی زیستی، توسعه همکاری های بین المللی و توسعه صلح و امنیت، طراحی الگوهای فضای مشارکت سیاسی شهروندان و جغرافیای انتخابات، تولید و توسعه اشتغال و درآمد با توجه به ملاحظات سیاسی و امنیتی ازجمله محورهای این همایش بوده است.

ربیعی تصریح کرد: سازمان جغرافیایی، استاندار خراسانی رضوی، دانشگاه خوارزمی، دانشکده فنی نقشه برداری سازمان جغرافیای نیروهای مسلح، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، جغرافیای دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد، کمیته فرافند غیر عامل وزارت علوم و دفتر مطالعاتی سیاسی وزارت کشور از جمله حمایت کنندگان این همایش بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: جمعا ۱۳۲ چکیده مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده که این تعداد ۱۰۷ مقاله دارای محورهای این همایش بوده که از این تعداد ۶۷ مورد اصل مقاله انتخاب و در مرحله داوری قرار گرفته بود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.