هم‌اکنون ۳۴ میلیون گیمر در کشور داریم

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: براساس پیمایش جدید انجام شده ۳۴ میلیون بازیکن در صنعت گیم داریم که این رقم در پیمایش دوره پیش یعنی سال ۹۸ بالغ بر ۳۲ میلیون بازیکن بود.

هم‌اکنون ۳۴ میلیون گیمر در کشور داریم

به گزارش ممتاز نیوز، پیمایش جدید کشوری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال به‌تازگی انجام شده است. به همین بهانه نشست خبری پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۶ بهمن با حضور محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و فرزانه شریفی معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، علیرضا کبورانی سرپرست پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجیتال و تحلیل آماری، پوریا مالکی فرد سرپرست پژوهش‌های پیمایش و مهشید شهیدی کارشناس روندها و آینده پژوهشی، در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به اشاره به نتایج پیمایش انجام شده گفت: پیمایش مصرف بازی‌های دیجیتال هر دو سال یکبار در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود و دور جدید این پیمایش در تابستان و پاییز امسال محقق شد. از آنجا که صنعت گیم صنعت رو به رشد است، شدیداً به این نوع پیمایش نیاز است، زیرا یکی از صنایع مربوط به فضای مجازی می‌باشد و تحلیل داده در این صنعت اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر صنعت، یک رسانه است و مصرف رسانه‌ای کاربران برای سیاستگذاران فرهنگی اهمیت دارد. همچنین جمعی از بازی سازان، بازی آموزان، بازی پژوهان و سرمایه گذاران به این نوع اطلاعات نیاز دارند، به همین دلیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هر دوسال یکبار اطلاعات را گردآوری و در اختیار این گروه قرار می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: براساس پیمایش انجام شده در این دوره ۳۴ میلیون بازیکن داریم که این رقم در پیمایش دوره قبل یعنی در سال ۹۸ بالغ بر ۳۲ میلیون بازیکن بود. همچنین میانگین سنی از ۲۲ سال به ۲۳ سال رسیده است. بازی‌های رایانه‌ای مجموعه‌ای از کنسولی، موبایلی و رایانه شخصی بوده که جای خود را در اقشار مختلف به عنوان یکی از محصولات در سبد فرهنگی خانواده‌ها باز کرده است.

وی افزود: براساس این پیمایش بازیکنان روزانه ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند که از این میان ۴۱ درصد بازیکن خانم و ۵۹ درصد بازیکن آقا است.

حاجی‌هاشمی گفت: براساس این پیمایش مصرف ۹۶ درصد از بازیکنان پلتفرم موبایلی، ۲۵ درصد کنسولی و ۱۶ درصد رایانه‌ای است. همچنین در سال ۹۸ روزانه ۴۹ درصد بازی کرده اند و امسال ۵۶ درصد روزانه بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: از میان بازیکنان، ۹ درصد خردسال، ۱۷ درصد کودکان، ۱۹ درصد نوجوانان، ۳۴ درصد جوانان، ۱۸ درصد بزرگسالان و ۳ درصد میانسالان بوده است. همچنین از میان استان‌ها قم دارای کمترین بازیکن و البرز دارای بیشترین بازیکن است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.