«همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام»

مرکز فرهنگی قفقاز در روز شنبه و در اردبیل برگزار می کند:

با تشدید اقدامات اسلام ستیزانه و افزایش سیاست‌های ضد دینی این کشور نظیر: تخریب یا تعطیل نمودن مساجد- ممنوعیت پخش اذان از مناره های مساجد- ممنوعیت صدور اسناد هویتی از قبیل شناسنامه و گذرنامه با عکس دارای پوشش اسلامی برای بانوان آذری…

بولتن نیوز: «این فرهنگ آران را آرام آرام باید گسترش دهیم این کارلازمی است. «برادران آذربایجان بدانند دشمن خواب نیست، بیدار است، مشغول فتنه و ایجاد فاصله بین برادران در آذربایجان است. بیشترین کاری که باید انجام بگیرد تقویت مبانی اسلام و تشیع است، ‌باید در تقویت معارف و مبانی اسلام شیعی کار بشود». «شما جزء ما هستید ، پاره تن ما هستید،‌ هیچ احساس جدایی با شما نمی‌کنیم». (رهبر انقلاب)

با تشدید اقدامات اسلام ستیزانه و افزایش سیاست‌های ضد دینی این کشور نظیر: تخریب یا تعطیل نمودن مساجد- ممنوعیت پخش اذان از مناره های مساجد- ممنوعیت صدور اسناد هویتی از قبیل شناسنامه و گذرنامه با عکس دارای پوشش اسلامی برای بانوان آذری- ممنوعیت اقامه نماز در مراکز نظامی- ممنوعیت وجود نمادهای دینی در مراکز دولتی- ممنوعیت عزاداری برای امام حسین (ع) در ایام مهم در خیابان‌ها- ممنوعیت حجاب برای دختران در مراکز آموزشی- دستگیری و حبس طولانی دین‌داران با اتهامات جعلی و ساختگی- برگزاری مسابقه‌ی انتخاب ملکه زیبایی و مسابقه‌ی مستهجن یورو ویژن( همجنس‌گرایان) در سال‌های اخیر، مراجع عظام تقلید، علماء و برخی از سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران را واداشت تا ضمن توصیه به رعایت احکام شرعی و حدود الهی اعتراض خود را به این گستاخی‌های حاکمان لائیک جمهوری آذربایجان ابراز و آن را محکوم نمایند. اما دولت‌مردان آذربایجان به جای گوش سپردن به نصایح و توصیه های مراجع عظام و علمای دلسوز اسلام و احترام به اعتقادات مسلمانان و شیعیان این کشور، در اقدامی شتاب‌زده با هدف تنویر افکار عمومی، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم نموده و از تریبون‌های رسمی و غیر رسمی، این ادعای واهی را تبلیغ نمودند.از این رو، مرکز فرهنگی قفقاز در اردبیل که دروازه ی تعامل با حوزه ی قفقاز به ویژه جمهوری آذربایجان می باشد،درصدد برآمد تا همایشی تحت عنوان «رسالت جهانی اسلام – با تأکید بر مسائل حوزه قفقاز» برگزار نماید تا پاسخی علمی، منطقی، مستدل و به دور از هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای به این گونه ادعاهای بی اساس ارائه نماید. باشد که گاهی هر چند کوچک در راستای پاسداشت ارزشهای والای اسلامی و انقلابی برداشته باشد.


محورهای ده گانه همایش به شرح ذیل می باشد:

۱- بررسی نقش و جایگاه رفتارهای انسان دوستانه در حقوق بین الملل

۲- نقش عالمان دین در رسالت جهانی اسلام

۳- نقش آموزه های دینی و دولت در منطقه

۴- بررسی مناسبات آزادی های مدنی و حجاب

۵- بررسی مناسبات دین و دولت در منطقه

۶- کارکرد امر به معروف و نهی از منکر در اسلام

۷- بررسی آموزه های جهان شمول در آیات و روایات

۸- آموزه های جهان شمول اسلام ، وظیفه ای ایدوئولوژیک یا مداخله

۹- بررسی مفهوم و ابعاد اصل عدم مداخله در حقوق بین الملل

لازم به ذکر است که تاکنون ۶۰ مقاله تخصصی در خصوص محورهای همایش به دبیرخانه این مرکز ارسال شده است که از بین آنها تعدادی به عنوان مقالات پذیرفته شده ارائه خواهد شد. همچنین چکیده و مجموع مقالات بعد از برگزاری همایش چاپ خواهد شد.

آدرس دبیر خانه همایش : اردبیل – انتهای خیابان آیت ا… خامنه ای ، پلاک ۴۳ – مرکز فرهنگی قفقاز

پایگاه اینترنتی : qafqaz.ir

پست الکترونیکی :qafqazhagayegi@yahoo.com

تلفن: ۲۲۴۰۹۳۷ – ۰۴۵۱

زمان برگزاری : ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت

مکان همایش : اردبیل – میدان بسیج – سالن ولایت


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.