همایش ‘تاملی در رهبری امام خمینی(ره)’ در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش علاوه بر ایرانیان مقیم لندن، صدها نفر از علاقه مندان امام از مذاهب و ملیت های مختلف حضور داشتند تا یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در سالروز ارتحال حضرتش گرامی بدارند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مرکز اسلامی انگلیس در ابتدای این همایش گوشه هایی از ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) و ویژگی های برجسته رهبری ایشان را تشریح کرد.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات گسترده انقلاب اسلامی ایران بر تحولات منطقه، بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را الهام گرفته از انقلاب اسلامی و افکار و اندیشه های امام راحل(ره) توصیف کرد و گفت: بسیاری از تحولاتی را که ما امروز شاهد هستیم، امام خمینی(ره) چند دهه قبل پیش بینی کرده بود.

‘فرانک جولیان جلی’ از کشیش های انگلیکن نیز در این همایش درباره روابط ادیان توحیدی از نگاه امام خمینی(ره) سخنرانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سعید بهمن پور استاد دانشگاه و محقق علوم اسلامی با موضوع ‘امام خمینی(ره) و پیروی از امام معصوم(ع)’، ‘آقا مرتضی پویا’ پژوهشگر پاکستانی با موضوع ‘امام خمینی(ره) و وحدت میان ادیان’، ‘نبیل احمد اعوان’ از اعضای مسلمان شورای شهر ‘پیتربورو’ با عنوان ‘امام و تاثیر بر جوانان’ و حجت الاسلام والمسلمین حمزه سوداگر از اساتید حوزه علمیه قم با عنوان ‘حکومت و مردم’ برای حاضران سخنرانی کردند.

در این همایش فیلم کوتاهی درباره ارتحال امام خمینی(ره) پخش شد و آقای ‘حیدر نقوی’ یکی از مداحان جوان پاکستانی نیز قطعاتی را به زبان فارسی، اردو و انگلیسی درباره رهبر کبیر انقلاب قرائت کرد که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

گزارش تکمیلی این همایش متعاقبا ارسال می شود.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۳۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.