همایش علمی جنگ نرم و هنر برگزار می‌شود

۱۹م آذر ،

با همت معاونت هنری وزارت ارشاد/

همایش علمی جنگ نرم و هنر با همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای مقابله با تهدیدهای هنری دشمن در عرصه جنگ نرم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، جلسه شورای سیاست گذاری “همایش علمی جنگ نرم و رسانه” صبح امروز نوزدهم آذرماه با حضور حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد و دیگر اعضای شورای سیاستگذاری  این همایش در سالن کنفرانس ساختمان معاونت هنری برگزار شد.

در این جلسه حمید شاه آبادی در سخنانی گفت: هدف اول این همایش انجام پژوهش هایی است که کاربردی باشد و با استفاده از آنها بتوان رنگ هنر کشور را تغییر داد. با برگزاری این همایش قصد داریم ماهیت تهدید هنری و ویژگی های این تهدیدها را بشناسیم.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش مقدمه ای است برای برگزاری جشنواره “جنگ نرم و رسانه” که امیدواریم با برگزاری این همایش و مقاله های علمی که ارائه می گردد، زمینه مناسبی برای برگزاری این جشنواره در سال های آینده فراهم شود.
در ادامه این جلسه اعضای شورای سیاست گذاری همایش “هنر و رسانه” به بحث و تبادل نظر برای هر چه بهتر برگزار کردن این همایش، پرداختند.

از اهداف برگزاری این همایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناخت ماهیت تهدید هنری و ویژگی های آن

تحلیل موقعیت کنونی مواضع هنری دشمن

بازشناسی ظرفیت های موجود در مواجهه کنشمندانه با تهاجم هنری

بیان راهبردها و راهکنش های بومی و کاربردی جهت دفاع هنری و مبارزه موثر با تهدید های نرم در عرصه هنر

در پایان این جلسه مقرر شد تا اعضای شورای سیاست گذاری پس از بررسی هایشان پیشنهاد های خود را ارائه کنند تا در جلسه های بعدی زمان و چگونگی برگزاری این همایش به صورت دقیق مشخص شود.

برخی از اعضای شورای سیاست گذاری این جشنواره عبارتند از: مرتضی باقرنژاد معاون اجرایی معاونت هنری، قادر آشنا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، محمد میرزمانی مدیر کل دفتر موسیقی، اصغر امیر نیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی و حسن کشن فلاح دبیر جشنواره تئاتر فجر.

انتهای پیام / ۴۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.