همایش همدردی با مسلمانان میانمار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دراین همایش که شامگاه چهارشنبه در سالن صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزار شد اعضا و مدیران ۱۲ تشکل بین المللی از طلاب غیرایرانی حضور داشتند و با صدور بیانیه ای جنایات میانمار را محکوم کردند.

معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در سخنانی در این همایش اظهار داشت: در قرآن کریم تاکید زیادی بر جهاد در راه خدا شده است و فرقی میان جهاد با کفار و دفاع از مظلومان گرفتار و در بند ظالم نیست.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و به خصوص کشورهای اسلامی در مقابل این جنایات تاکید کرد: سکوت در مقابل جنایات میانمار همراهی کردن با جنایتکاران و مخالفت با حق و دفاع از مظلومان است.

وی ریشه ظلم به مسلمانان را در عدم وحدت دانست و اضافه کرد: اگر مسلمانان عالم که در ۵۷ کشور اسلامی زندگی می کنند و از قدرت و امکانات زیادی هم برخوردارند با هم متحد می شدند و به تعبیر قرآن امت واحده اسلامی را می ساختند هیچ قدرتی در دنیا جرات تجاوز به آنان را نداشت.

حسینی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه آن را نویدبخش دانست و ضمن انتقاد شدید از حاکمان کشورهای عربی و اسلامی یادآور شد: برخی حاکمان کشورهای اسلامی دست در دست دشمنان و استکبار دارند و علیه مسلمانان با آنان متحد شده اند که این افراد بر اساس تفکر اسلامی و امام از کفار بدتر هستند و در محضر خداوند باید پاسخگوی سکوت و همراهی با جنایت باشند.

معاون فرهنگی – تربیتی مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) تاکید کرد: اختلاف افکنی میان مسلمانان با راه انداختن نزاع شیعه و سنی ترفند دائمی استکبار علیه مسلمانان است و برخی کشورها هم با دامن زدن به این موضوع در جناح استکبار گام بر می دارند و همین موضوع باعث سوء استفاده استکبار برای انجام هر نوع جنایتی علیه مسلمانان شده و می شود.

وی جنایات افراطیون بودایی در میانمار در سایه حمایت دولت این کشور و سکوت کشورها و مجامع بین المللی را محکوم و تاکید کرد: این جنایات جنایت علیه بشریت است و این موضوع مسئله ای انسانی، اسلامی و دینی است و همه انسانها باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

معاون مجتمع امام خمینی اضافه کرد: هر انسانی که وجدان بشری و فطرت انسانی داشته باشد از این جنایات منزجر می شود و واکنش نشان می دهد اما در عین حال شاهد سکوت مرگبار حکومتهای استکباری و مدعیان حقوق بشر بین المللی هستیم.

همچنین در این مراسم یکی از طلاب کشور میانمار بروز چنین جنایاتی را نشانه اسلام ستیزی غرب و صهیونیسم بین الملل دانست و بیان داشت: غرب از گسترش اسلام به هراس افتاده است و به همین دلیل در مقابل این نسل کشی ها همراهی و سکوت دارد.

سیدمحمد مسعود اضافه کرد: سکوت کشورهای آمریکایی و اروپایی در این باره مضحک است زیرا در صورت بروز کوچکترین حادثه ای در یک کشور که همراه با آنان نیستند سر و صدا راه می اندازند و قطعنامه صادر می کنند اما در مقابل کشتار هزاران مسلمان سکوت کرده اند.

وی سکوت سران کشورهای اسلامی را محکوم کرد و گفت: تنها جمهوری اسلامی ایران است که از مسلمانان این کشور حمایت می کند و بقیه کشورهای به اصطلاح اسلامی از خود واکنشی نشان نداده اند.

این طلبه میانماری با بیان اینکه دشمنان پیشرفت اسلام و مسلمانان را بر نمی تابند ادامه داد: دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و اسرائیل در هر جای دنیا که بتوانند علیه مسلمانان دست به جنایت بزنند این کار را با حمایت از دست نشاندگان خود انجام می دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.