همایش همکاری حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد

به گزارش ایرنا، دراین همایش آیت الله’مرتضی مقتدایی’مدیر حوزه های علمیه و معاونان وی و جمعی از معاونان وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این همایش گفت: اگر بدنبال راهی میانبر برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش هستیم، باید به سراغ حوزه ها برویم و در این زمینه حوزه ها باید مدیریت و نظارت کار را بر عهده داشته باشند.

حجت الاسلام’مجتبی ملکی’بااشاره به سابقه همکاری حوزه ها و آموزش و پرورش افزود:این دو نهاد سابقه همکاری خوبی دارند که حضور شخصیت های همچون شهیدان مفتح، بهشتی، باهنر و مطهری در صحنه، گواه آن است.

وی نقطه عطف آغاز دور جدید همکاری این دونهاد را سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ به قم ذکر کرد و افزود:حضور جدی حوزه ها در آموزش و پرورش یکی از مطالبات معظم له بود که در حال تحقق است.

ملکی، اعزام هزاران مبلغ به واحدهای آموزشی در سال گذشته، برگزاری همایش های منطقه ای ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه استانها، ارایه مشاوره مذهبی در مدارس و مشارکت در تامین مدرس را بخشی از فعالیت های ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه ها ذکر کرد.

وی بااشاره به توافقنامه همکاری های حوزه های علمیه و آموزش وپرورش آن را حاصل فعالیت دو کارگروه به نمایندگی از حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دانست.

ملکی گفت: دراین توافقنامه ضمن تبیین ظرفیت های حوزه علمیه برای بکارگیری در آموزش وپرورش، ستاد همکاری ها به عنوان ستادی چابک و کارآمد معرفی شده است که در اتاق فکر آن، شورایی متشکل از شش معاون مدیر و شش معاون وزیر حضور دارند.

ششمین همایش سالانه همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با عنوان’چشم انداز همکاری ها در آیینه سند تحول بنیادین’ با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندیهای حوزه علمیه در همکاری با آموزش و پرورش به مدت یک روز در قم برگزار شد.ک/۲

۵۶۹ / ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۷۶۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.