همراهی احمدی نژاد با مشایی در وزارت کشور با شعار عدالت محوری منافات دارد

۳۰اردیبهشت،

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ همراهی احمدی نژاد با مشایی خلاف رویه قانونی است و با شعار عدالت محوری دولت نهم و دهم منافات دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، “علیرضا زاکانی” در نشست دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی به تشریح مواضع انتخاباتی خود پرداخت و اظهار داشت: اگر طی این ۳۴ سال قبل راه پرافتخار و اصول انقلاب را به درستی طی می‌کردیم به مقطع بهتری می‌رسیدیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به داشته‌های کشور خود می‌بالم و سیاه نمایی نمی‌کنم بیان کرد: برخی برای عرضه کردن خود فکر می‌کنند باید به داشته‌هایمان پشت کرده و از آن عبور کنند، لذا اگر نقدی به قبل می‌کنیم باید نیم‌نگاهی به آینده داشته باشیم.
 
وی در ادامه افزود: با مرور قبل در راه‌های استفاده از تجربه‌ها می‌توانیم آینده‌ای بهتر رقم بزنیم و فراز و نشیب‌های ۳۴ سال قبل را با رفع نواقص جبران کنیم.
 
زاکانی تاکید کرد: در شرایط فعلی فرصت سعی و خطا نداریم و باید در راه پیشرفت و عدالت تلاش کنیم.
 
وی در ادامه اظهار داشت: برای ورود به عرصه سیاسی باید آسیب شناسی جدی نسبت به قبل داشته و این آسیب‌شناسی را چراغ راه آینده قرار دهیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: هدف جدی مسئولان نظام طی این چند سال باید پیشرفت و عدالت می‌بود اما اکنون احساس عدالت را در جامعه خدشه‌دار کردند.
 
وی با اشاره به حضور رئیس جمهور به همراه مشایی در وزارت کشور اظهار داشت: سوال من این است آیا به هر طریقی فرد دیگری در رقابت‌های این انتخابات ریاست‌جمهوری قرار می‌گرفت احمدی نژاد به این طریق رفتار می‌کرد؟ در کل با اصل این عملکرد رئیس جمهور که خلاف عرف رویه و قانون بود کاری ندارم و این را خلاف شعار عدالت محوری دولت نهم و دهم می‌دانم.
 
زاکانی با اشاره به رویه ‌ی دولت‌های سازندگی و اصلاحات گفت: مدنظر من شخصیت خاصی نیست بلکه فکر و رویه تاثیرگذار در متن جامعه را مورد خطاب قرا می دهم دولت سازندگی و اصلاحات یک الگوی عاریه‌ای و وارداتی را برای پیشرفت که در تضاد با کشور اسلامی بود در جامعه گسترش دادند.
 
وی افزود: در اولویت‌های آنها رفع محرومیت و توزیع عدالت وجود نداشت و دولت عدالت و مهرورزی هیچ وقت با وجودی که از ظرفیت‌های اصولگرایی استفاده کرد هیچ وقت اعلام نکردند که در طیف اصولگرایی قرار دارند لذا با نظریه روشنی در حوزه عدالت و پیشرفت در دولت نهم و دهم مواجه نیستیم.  
 
دبیر کل جمعیت رهپویان اظهار داشت: در حوزه دانشگاه نیز از ظرفیت عدالت‌محوری استفاده نشد و نخبگان و فرهیختگانی که می‌توانستند در این راستا کمک کننده باشند در جریان امر قرار نگرفتند.
 
زاکانی در ادامه گفت: در سه دولت قبل نگاه مطلوبی نسبت به عدالت و پیشرفت صورت نگرفت بلکه به صورت شعاری به مسئله فقرزدایی و عدالت پرداختند و مصداق آن هم این است که در دوره اصلاحات و سازندگی فاصله طبقاتی افزایش یافت.
 
وی استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان را در جامعه به صورت موتور محرک برای پیشرفت کشور ضروری دانست.
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به صحبت یکی از نامزدهای انتخاباتی مبنی بر بازگشت به دوران سازندگی تاکید کرد:‌ ما در حالی به رقابت می‌پردازیم که پیشنهاد به بازگشت به گفتمان دوران سازندگی را دارند و در انتخابات پیش رو نمایندگان دو گفتمان پیشرفت اسلامی و گفتمان غربی حضور دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.