همراهی ترکیه با غرب در تشدید بحران سوریه نوعی خود کشی سیاسی است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سیاست های ترکیه در سوریه نوعی خودکشی سیاسی بوده چرا که راهبرد این دولت با خواسته های ملت و گرایشات ضد صهیونیستی آنها متفاوت است و به ضرر و زیان این دولت تمام خواهد شد.

مجید صفاتاج در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به تحولات سوریه و سیاست های ترکیه در برخورد  با بحران های اخیر در این کشور گفت: سیاست خارجی ترکیه در خاورمیانه از اواخر سال ۲۰۰۸ تاکنون دچار فراز و نشیب های بسیاری شده و دولت این کشور در شرایط کنوننی بنابر ضرورت ها و منافع خود، سیاست های زیکزاکی و متفاوتی را در پیش گرفته است.

وی افزود: سیاست های ترکیه جهان بینی و اصول خاصی نداشته چرا که در سال های اخیر همراهی این دولت با آمریکا و غرب در مخالفت با دولت بشار اسد و کمک به معارضان تروریست جایگزین محکومیت اقدامات رژیم  غاصب صهیونیستی از سوی دولت ترکیه شده است.

صفاتاج ادامه داد:  ترکیه با دخالت در امور داخلی سوریه  و دامن زدن  به نا آرامی ها در پی ارتقاء جایگاه و موقعیت منطقه ای و بین المللی خود بوده در حالی که شواهد حاکی از این است که این مداخلات، ترکیه را در باتلاق ساخته شده توسط غرب فرو برده و تبعات منفی آن در داخل این کشور در قالب اعتراضات مردمی دیده می شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: سیاست های ترکیه در  برخورد با  بحران های اخیر در سوریه نوعی خود کشی سیاسی بوده چرا که راهبرد این دولت با خواسته های ملت ترکیه و گرایشات ضد صهیونیستی آنها در تعارض است و به ضرر و زیان این دولت تمام خواهد شد.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.