همکاری رسانه ای چین و ایران گسترش می یابد

به گزارش روز جمعه ایرنا، این توافق در جریان دیدار ‘محمد جعفر محمدزاده’ معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ‘ما بو خویی’ معاون رسانه ای و امور خاورمیانه رادیو بین المللی چین بدست آمد.

این دیدار روز پنجشنبه برگزار شد و معاون رسانه ای و امور خاورمیانه رادیو چین، شرایط و روند توسعه مراکز رسانه ای رادیو در خارج از ایران را تشریح کرد و افزود: توجه و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد ایران از بخش فارسی رادیو بین المللی چین قابل تقدیر است .

وی افزود: با توجه به جوان بودن نیروی فعال در بخش فارسی رادیو چین، باید فرصت های بیشتری برای تقویت توانایی های این نیروها و تبادلات فرهنگی و مطبوعاتی میان این رسانه و رسانه های ایران، فراهم شود.

‘ما بو خویی’ ابراز امیدواری کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه مساعدت کافی داشته باشد تا همکاری های رسانه ای دو کشور بیش از گذشته افزایش یابد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: چین و ایران دو کشور متمدن هستند. روابط این دو کشور به دوران حیات راه ابریشم باز می گردد. این مناسبات هنوز نیز در روابط فرهنگی دو کشور و بسیاری از قلمروهای دیگر تاثیرگذار است.

‘محمدزاده’ گفت: رسانه های چین باید همانند توسعه اقتصادی و تجاری چین، در جهان تاثیر گذار باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که تبادلات میان خبرنگاران چینی و ایرانی بیشتر شود.

رادیو بین المللی چین به ۴۶ زبان دنیا برنامه پخش می کند.

آساق ** ۲۷۵ ** ۲۱۰۰**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۰۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.