همه حجاج ایران سلامت هستند

جام جم آنلاین: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت، اعلام کرد: با وجود واژگونی یک دستگاه اتوبوس وابسته به شهرداری عربستان سعودی، شرایط جسمی ۹ زائر ایرانی حامل این اتوبوس در سلامت کامل بوده و تنها ۴ زائر برای مداوای سرپایی به بیمارستان اعزام شده اند.

صبح امروز ۱۷ مهر ماه اتوبوس عمومی زائران در شهر مکه مکرمه به علت اختلال در سیستم ترمز واژگون شد.

این تصادف در تونل منتهی به مسجدالحرام که به منطقه «مظله» معروف است به وقوع پیوسته است. مسافرین این اتوبوس از ملیت های مختلف از جمله زائران ترکیه، ایران، اندونزی و افریقا بوده اند.

این اتوبوس‌های عمومی که زیر نظر شهرداری مکه می باشند به “نقل الجماعی” معروف بوده و وظیفه انتقال زائران در برخی از نقاط پرترافیک شهر به مسجدالحرام را بر عهده دارند.

دکتر سیدعلی ریاض رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مدینه منوره با بیان اینکه در این اتوبوس فقط ۹ زائر ایرانی بوده اند که ۵ مرد و ۴ زن هستند، تصریح کرد: ۵ نفر از مصدومان حادثه جراحت سطحی برداشته و هم اینک به محل استقرار هتل های خود بازگشته اند و ۴ نفر دیگر در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفتند که در یکی دو روز آینده ترخیص خواهند شد.

این مقام مسئول حال مصدومان ایرانی را رضایت بخش اعلام کرد و اظهار داشت: فقط یک زائر پاکستانی در این حادثه جان خود را از دست داد.

به گفته وی در شرایط فعلی تمامی زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره در سلامت کامل مشغول عبادت و فرائض دینی می باشند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.