همه نوزادان بیمارستان‌های دوستدار کودک از ساعات اولیه تولد از شیر مادر تغذیه می‌کنند

ممتاز نیوز: مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ترویج شیر مصنوعی در بیمارستان‌های دوستدار کودک صد در صد ممنوع است، گفت: تمامی اتاق‌های آب جوش برای تهیه شیرخشک در ۱۸ بیمارستان دارنده ی لوح دوستدار کودک جمع آوری شدند و می‌توان گفت نوزادان از همان زمان‌های اولیه تولد بصورت صد در صد از شیر مادر تغذیه می‌کنند.

دکتر شیرین نصیرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر از ۲۰ سال قبل در این دانشگاه آغاز شده است، افزود: بر اساس این برنامه ۱۸ بیمارستان از ۲۶ بیمارستان این دانشگاه از جمله مراکز دوستدار کودک هستند که تمامی خدمات تغذیه غیرشیرمادر نوزاد نظیر شیر مصنوعی و آب ممنوع تلقی می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دو بیمارستان آیت الله کاشانی و پارسا از جمله ۱۸ بیمارستان این دانشگاه هستند که هنوز لوح دوستدار کودک دریافت نکردند، تصریح کرد: در بیمارستان‌هایی که لوح دوستدار کودک دارند نوزادان از همان دقایق اول تولد همراه مادر هستند و تغذیه آنها بصورت صد در صد با شیر مادر صورت می گیرد.

دکتر نصیرزاده در خصوص نحوه ی نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های دوستدار کودک اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه‌های بسیار جدی و سختی در زمینه نظارت بر عملکرد این بیمارستان‌ها دارد به طوری که کارشناسان ما سالانه دو بار از اقدامات این مراکز بازدید می‌کنند و در صورتی که بیمارستانی نمره کمتر از ۱۰۰ را در این زمینه گرفته باشد با آن برخورد جدی صورت می گیرد.

مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در این مراکز اتاق‌های آب جوش جهت درست کردن شیرخشک برای نوزادان تازه متولد شده وجود ندارد مگر اینکه کودکی بنا به دلایلی نتواند از شیر مادر خود تغذیه کند که شیر مصنوعی تهیه می‌کنیم.

دکتر نصیرزاده در پایان گسترش برنامه‌های آموزشی در میان پزشکان و کارکنان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را از جمله برنامه‌های این دانشگاه در جهت ترویج استفاده از شیر مادر عنوان کرد و گفت: در راستای همین اهداف دانشگاه علوم پزشکی تهران کارگاه‌های آموزشی مختلفی به طور مرتب در جهت آموزش کارشناسان بهداشتی درمانی و بهیاران بیمارستان‌ها برگزار می‌کند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.