همه چیز به کام علاءالدین!

۱۶م دیماه ،

فاوانیوز: ماموران شهرداری با حضور در بازار موبایل ایران، اقدام به بستن درهای ورودی این بازار کردند که به این ترتیب امکان حضور از مشتریان سلب شد. ماموران سپس به تخریب تیغه های بین فروشگاه ها پرداختند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از فرازنیوز؛ به نقل از فروشندگان بازار موبایل ایران، ظاهرا ساختمان بازار موبایل ایران قرار بوده در ابتدا به عنوان بازار مبل مورد استفاده قرار گیرد، اما مدیران بازار موبایل ایران اقدام به استفاده از این مرکز تجاری برای عرضه گوشی تلفن همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی کرده‌اند.

به گفته کسبه این بازار، شهرداری جرایمی را برای این بنا مقرر کرده بود، اما گویا تاکنون پرداخت جریمه از سوی مسوولان این ملک به تعویق افتاده است.

بر اساس این گزارش ظاهرا حکمی مبنی بر اقدام شهرداری به مسوولان پاساژ ابلاغ شده، اما هیچ یک از مغازه داران و فروشگاه‌ها در جریان چنین حکمی قرار نگرفته‌اند، تا اینکه شهرداری اقدام به تخریب مغازه‌ها و برداشتن دیوار میان فروشگاه‌های بزرگ و تخریب ویترین مغازه‌ها کرده است.

مغازه‌داران پاساژ می‌گویند: از ابتدای کار در این مرکز تجاری با کسانی که مدعی مالکیت ساختمان بوده‌اند قرارداد منعقد کرده اند،  اما به تازگی متوجه شده‌اند که ۵۰ درصد این ملک متعلق به بانک تات است و بقیه در اختیار بانک پارسیان قرار دارد.

بر این اساس بانک‌های مذکور اعلام کرده‌اند که برای ادامه فعالیت در پاساژ، فروشگاه‌ها باید قرارداد تازهی منعقد کنند و اجاره‌ها با افزایش شدیدی همراه خواهد بود. به این ترتیب ۲۵ فروشگاه بزرگ اعلام کرده‌اند که به کار خود در این مرکز تجاری ادامه نخواهند داد.

گفته می گردد هم‌اکنون دیوار میان مغازه‌های طبقه اول، دوم و سوم بازار موبایل ایران که اکثر آنها را فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ تشکیل می‌دهد، تخریب شده، اما هنوز ابلاغیه‌ای مبنی بر تخریب فروشگاه‌های طبقه همکف و زیر همکف صادر نشده است. با این حال هیچ‌کس به درستی نمی‌داند تا چند روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، آیا فروشگاه‌ها به فعالیت خود با شرایط حاضر ادامه خواهند داد، یا کلا بازار موبایل تعطیل خواهد شد. از این رو، بسیاری از فروشگاه‌های طبقه همکف و زیر همکف اقدام به تخلیه مغازه‌های خود کرده‌اند.

این اتفاقات در حالی افتاده است که اکثر تجار و بازاریان برای فروش شب عید برنامه‌ریزی کرده‌اند و روزانه برای پرداخت چک و مسایل مالی خود نیاز به خرید و فروش و تجارت دارند.
لازم به ذکر است که به سبب بسته بودن در پاساژ، جلوگیری از ورود خبرنگاران به بازار موبایل ایران و همچنین دسترسی نداشتن به مدیران و مالکان بازار، تایید کامل ادعاهای بازاریان که در این گزارش مطرح شده برای فناوران ممکن نیست.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.