همه چیز درباره پشت پرده داعش+تصاویر

گروهک تروریستی داعش شنبه این هفته تصاویری از نماز جمعه شهر موصل منتشر کرد که در آن مدعی حضور «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه شد؛ تروریستی که گفته می‌شود آن قدر فوتبالیست ماهری بوده که با مسی مقایسه می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،هفته پیش گروهک تروریستی «داعش» با بیانیه ای نام خودش را به «دولت اسلامی» تغییر داد. بعد از آن «ابومحمد شامی» سخنگوی داعش بیانیه ای صوتی منتشر کرد که در آن بغدادی خلیفه همه مسلمانان جهان معرفی شد. همچنین طبق این بیانیه همه مسلمانات جهان باید با البغدادی بیعت کنند و او را خلیفه خود بدانند.بعد از این بیانیه، برگزاری نماز جمعه هفته گذشته موصل برای داعش بسیار جدی شد. به گفته « ابراهیم الطائی» عضو شورای شهر موصل، عناصر داعش شهروندان موصل را با بلندگو به شرکت در نماز جمعه دعوت کردند. همچنین تاکید کردند عدم شرکت در نماز جمعه تخلف و مجازات آن ۵۰ ضربه شلاق است. مراسم نماز جمعه شهر موصل در مسجد نورالدین از مشهور ترین اماکن مذهبی این شهر برگزار شد. در ویدئوی منتشر شده از این مراسم فردی با ریش انبوه و عبا و عمامه مشکی ادعا می کند ابوبکر البغدادی است و در سخنان خود می گوید: «من رهبر شما هستم، هر چند که بهترین شما نیستم. پس اگر دیدید که به حق عمل کردم مرا حمایت کنید و اگر دیدید اشتباه کردم، مرا نصیحت کنید» این ویدئو یک روز بعد از شایعه احتمال زخمی شدن بغدادی در سایت های وابسته به داعش منتشر شد. اما یک مقام عراقی در گفتگوی خود با بی بی سی این فرد را بدل بغدادی دانست. همچنین امروز کمیته امنیتی شورای استانداری نینوا در بیانیه ای اعلام کرد: شخصی که در این تصاویر به سخنرانی مشغول است «ابوبکر الخاتونی» والی موصل است نه بغدادی. این بیانیه ادامه داده که «ابوبکر البغدادی» اصلا در موصل حضور ندارد. موضوعی که هویت سرکرده داعش را دوباره به چالش کشیده است.

 همه چیز درباره پشت پرده داعش+تصاویر

دکتر دعا و ادعاهایش

اطلاعات دقیق و تایید شده ای از بغدادی در دسترس نیست. اما در زندگینامه منتشر شده توسط حامیانش نام واقعی او «ابراهیم عواد ابراهیم علی البدری السامرایی»  و متولد ۱۹۷۱ در شهر سامرا ذکر شده است. ظاهرا خانواده وی معروف و غالبا روحانی و معلم دینی بوده اند. طبق زندگینامه ای که از وی در سایت های اینترنتی هواخواهانش منتشر شده البغدادی دارای مدرک دکترای علوم اسلامی از دانشگاه بغداد است. او تا مدتها  با نام مستعار « دکتردعا» خود را معرفی می کرد. یک حساب کاربری در توئیتر نیز چند وقت پیش به افشای پشت پرده مناسبات القائده و شخصیت ابوبکر البغدادی پرداخت. به گفته مالک این حساب نام اصلی البغدادی « ابراهیم عواد ابراهیم بوبدری بن عرموش» است. ابوبکر کنیه مستعار و بغدادی لقب جنبشی وی است. چون او اصلا اهل بغداد نیست. یکی از شرایط خلافت تکفیری ها این است که باید نسبشان به قریش برسد. بغدادی ادعا می کند که نسبش به امام حسن بن علی (ع) می رسد در حالی که اعضای عشیره بوبدری چنین ادعایی ندارند. در سال ۲۰۰۹ نیز گروه نسب شناسان علوی و هاشمی، ادعای وی را در مورد هاشمی بودن رد کردند.

همه چیز درباره پشت پرده داعش+تصاویر

 
القاعده دوست دیروز، آشنای امروز

گفته می شودالبغدادی، در زمان حمله آمریکا به عراق، از روحانیون یکی از مساجد سامرا بوده است. برخی نیز معتقدند در زمان حکومت صدام، او جزو یک گروه مسلح افراطی بوده. برخی نیز می گویند او چهارسال در اردوگاهی به نام «بوکا» که بسیاری از سران القائده بودند زندانی بوده است و همنشینی او با افراطیون محبوس در این زندان اعتقادات وی را به این وضع کشانده است.درباره سرکرده داعش این را هم گفته اند که وی در زمان آزادی از این زندان به نگهبانان گفته است که یک روز آنها را در نیویورک ملاقات خواهد کرد. البغدادی در سال ۲۰۰۹ به گروه نوپای «دولت اسلامی عراق» پیوست و از فرماندهان آنجا شد. در همین سال دولت آمریکا رسما نام بغدادی را به عنوان تروریست اعلام کرد و به ازای هرگونه آمار و اطلاعات که منجر به شناسایی و دستگیری وی شود جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد. اما بغدادی همچنان به فعالیت های تروریستی اش ادامه داد. بعد از بحران سوریه و هجوم تکفیری ها از سراسر جهان به این کشور, البغدادی برای آن‌که در حاشیه قرار نگیرد شاخه ای از گروهش را به نام النصره راهی سوریه کرد که به این ترتیب «شام» را نیز کنار اسم «دولت اسلامی عراق » گذاشت تا داعش شکل بگیرد. با قدرت گرفتن النصره، شاخه داعش البغدادی از قدرت این زیر شاخه که از طریق القائده نیز حمایت می شد ترسید و با دوستان و زیردستان قدیمی خود به اختلاف خورد. حالا النصره را می توان ماری در آستین داعش نامید. اما به گفته برخی، البغدادی همچنان قوی ترین رهبر در بین گروه های افراطی است.

* لیونل مسی که شیخ نامرئی شد

ابوبکر البغدادی برخلاف همتایان گذشته اش تا کنون عکس و ویدئوی مشخصی از خود منتشر نکرده است. تاکنون فقط دو عکس تایید شده از وی منتشر شده است. به گفته یکی از افسران داعش بسیاری از اعضای گروه داعش تاکنون البغدادی را ملاقات نکرده اند. آنها هم که او با او ملاقات داشته اند البغدادی را با نقاب و پوشش کامل دیده اند. روزنامه انگلیسی «ساندی تلگراف»، در گزارشی به داستان تبدیل شدن البغدادی از یک محقق خجالتی و فوتبالیست ماهر به یکی از خطرناک ترین تروریست های جهان پرداخته است. به گزارش این روزنامه فردی به نام «ابوعلی»، عضو تیم فوتبالی بود که البغدادی نیز در آن بازی می کرد. ابو علی می گوید البغدادی آن‌قدر بازیکن خوبی بود که او را با « لیونل مسی» ستاره آرژانتینی مقایسه می کردند. کسی چه می داند؟ شاید همین تشبیه سرکرده فوتبالیست داعش به مسی سبب شده تا آنها در روزهای برگزاری جام جهانی در صفحه توئیتر خود، از لیونل مسی برای پیوستن به داعش دعوت رسمی کنند.

* صف ببندید توبه کنید

هم اکنون صف های طولانی در موصل تشکیل شده که به آن صف توبه گفته می شود. داعش، شهروندان موصلی را وادار کرده تا در این صف ها بایستند و ضمن توبه کردن از گذشته خود، با البغدادی بیعت کنند.

همه چیز درباره پشت پرده داعش+تصاویر

 
همچنین داعشی ها برای ۱۱ هزار نفر از افراد حاضر در مناطق مرزی عراق و سوریه گذرنامه داعشی صادر کرده اند. که روی جلد آن نوشته شده:«اگر به دارنده این گذرنامه آسیبی برسد، ارتش‌ها را به خاطرش به حرکت در می آوریم»

همه چیز درباره پشت پرده داعش+تصاویر

داعشی‌ها البته خودروهای مخصوص به خود هم دارند. خودروهایی که با  نشان خلافت خودخوانده داعش شماره‌گذاری شده است. مثل این لندکروز که نمره داعش در استان نینواست.

همه چیز درباره پشت پرده داعش+تصاویر 

ماجرای داعش و سرکرده عجیب و غریبش همچنان ادامه دارد. ماجرای تروریست‌هایی که انگار بازی مورد علاقه شان قایم باشک بازی است و کم کم می‌شود هویت‌شان را از شناسایی حامیان‌شان شناخت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.